חדשות יהדות

על מה השיב הגר"ח קנייבסקי: "אין לך מצווה גדולה מזו"?

האם לדחות את הניתוח עד אחרי ימי הדין? האם למהר ולסגור שידוך לפני יום כיפור? ומה עדיף – עזרה לשני או התעלות רוחנית עצמית?

אא

שאלות רבות מגיעות מדי יום אל מעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, אשר נדרש להכריע בהן לכאן או לכאן, שאלות של רפואה וחיים, שאלות של צדקה וחסד ודברים נוספים מכל קצוות תבל.

לאחרונה הגיעה שאלה הנוגעת לטיפולים רפואיים בימי הרחמים והסליחות. השאלה היא: "במקרה והטיפול לא נצרך כל כך, כגון ניתוח שאינו סכנה מידית. האם מוטב יהיה לדחות אותו עד אחרי ימי הרחמים והסליחות, ואולי ירחם ה' ונראה ניסים, או שאדרבה, מוטב לגמור עם הבעיות ותכלה שנה וקללותיה". כמובן, אין לשאלות אלו כלל קבוע, אך פעמים רבים משיב הגאון: "בדברים של מצווה יש את הכלל של 'זריזים מקדימים! הצלת הגוף אין לך מצווה גדולה מזו, ויש להזדרז בריפויו".

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

שאלה נוספת נשאל הגאון מספר פעמים, האם לסגור שידוך לפני יום כיפור, תשובתו הייתה חד משמעית: "ברור, אדרבה, מוטב לחטוף מצווה נוספת לפני יום הדין ויהיה זה לו למליץ יושר'.

גם לגבי עזרה נצרכת לשני על חשבון התעלות רוחנית וכדומה בראש השנה ויום כיפור, השיב הרב קנייבסקי כמה פעמים כי "יש לזכור שחסד הוא מצווה גדולה ויש בו להכריע את הכף בימי הדין".

עם זאת, מספרים בני הבית כי בשאלות של מי שיש לו משפט וכדומה או קביעת בוררות, פעמים רבות ענה הרב קנייבסקי כי "מוטב להרבות בתפילה באלו הימים, ולדחות את הכול אחרי חג הסוכות, כי אחרי הימים הנעלים האלה משתנה הכל לטובה".

הרב גואל אלקריף בהרצאה מרתקת על העצה לקבל חנינה בדין מאת הקדוש ברוך הוא:

 

תגיות:הרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה