חדשות בארץ

ארדן: "מי שזורק אבן ישב מספר שנים בכלא"

על רקע התגברות טרור האבנים בירושלים, אומר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי זוהי תוצאה של שנים בהן המערכות לא התייחסו מספיק בחומרה לזריקת אבנים ובקבוקי תבערה

אא

"מי שזורק בקבוק תבערה או אבן על רכב נוסע ומורשע בדין - השופט בכלל לא יהיה לו שיקול דעת והוא יצטרך לשבת מספר שנים בכלא", אשר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן במשדרynet .

לדבריו, "יוזמה אחת היא חקיקת עונשים והשנייה היא שינוי הוראות הפתיחה באש, ואני אדחף לזה. בשנים האחרונות משטרת ישראל מאוד מאוד מוגבלת ביכולות שלה לבצע נוהל מעצר חשוד. זה מקשה מאוד לתפוס את אותם מחבלים שמבצעים את אותם ניסיונות. שתי הפעולות יחד יאפשרו שינוי במצב. אני חושב שזו תוצאה של מספר שנים שבהן המערכות לא התייחסו מספיק בחומרה לזריקת אבנים ובקבוקי תבערה".

ארדן האשים בהסלמה את החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האיסלאמית, המובילים גל הסתה סביב הר הבית. השר לביטחון פנים הבהיר, כי משטרת ירושלים תוגברה ב-800 שוטרים קודם החג וכי תגבור החוק יימשך במידת הצורך.

צילום: Sliman Khader / פלאש 90)צילום: Sliman Khader / פלאש 90)

יהודה בן יוסף, יו"ר המינהל הקהילתי ארמון הנציב, אמר ל-ynet כי התושבים במקום מרגישים בכל נסיעה כמו "רולטה רוסית", לדבריו בכדי למנוע את המשך הטרור יש ליצור הרתעה, "ביקשנו להציב מצלמות לאורך כל קו התפר, כדי שיהיה מוקד הרתעתי, ביקשנו להגביר את התאורה, והכי הכי חשוב, ואת זה אני דורש מאז צוק איתן, זה להפוך חזרה את נקודת עוז את תחנת עוז. זה אומר כמות גדולה יותר של שוטרים לקו התפר".

הוא הוסיף: "אנחנו חוששים מאוד. במקרה האחרון נהרג פה אדם, בדיוק באוגוסט לפני שנתיים תינוקת חטפה אבן בראש ובנס ניצלה. אנחנו נמצאים פה בסכנה יומיומית ולכן התושבים דורשים הגנה. אין לנו עיר אחרת ואין לנו משטרה אחרת, במשטרה מחכים כדי למלא את התקנים והבטיחו לטפל במפגעים הללו. יש צורך להחזיר את הביטחון לעיר ירושלים ולשכונת ארמון הנציב בפרט".

תגיות:גלעד ארדןביטחוןאבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה