חדשות בארץ

האם האובך הזיק למזגן ולרכב?

האובך וזיהום האוויר שפקדו אותנו בשבוע שעבר עשויים להזיק למזגן הביתי ולרכב. עם סיום האובך, לפניכם דרכים לטיפול במזגן הביתי וברכב

אא

האובך הכבד של השבוע שעבר הקשה על מערכות הנשימה של כולנו. גם המזגן הביתי והרכב, ובעיקר מערכת שאיבת האוויר שלהם, עלולים להיפגע מהאובך. כיצד נדע האם המזגן והרכב ניזוקו? ומה לעשות, על מנת לטפל בהם?

מה האובך עושה לרכב? ומה לעשות?

רכבים משתמשים במערכות שאיבת והזרמת אוויר באופן אינטנסיבי מאוד, בעיקר בשביל פעילות המנוע. כל רכב מצויד בשני מסננים: מסנן מזגן ומסנן אוויר, אשר תפקידם הוא למנוע מחלקיקים שקיימים באוויר להיכנס למנוע או לרכב ולגרום לנזקים.

בשל ריבוי החלקיקים באוויר בזמן האובך, ישנו סיכוי גדול כי מסנני הרכב, בעיקר אם הם לא חדשים, ייסתמו ויקשו על פעולת המנוע או המזגן. פילטר אוויר סתום מונע כניסת אוויר למנוע ואף מעלה את צריכת הדלק והבלאי של המנוע באופן משמעותי ביותר. נוסף על כך, בשל ריבוי חלקיקים על הפילטר, קיים סיכון שחלקיקים קטנים מאוד ייכנסו לחלל השריפה שבמנוע, ובטווח הארוך יזיקו לרכיביו הפנימיים של המנוע.

אין סיבה להיכנס ללחץ, כיוון שלרוב מסנני האוויר שברכב יעילים מספיק ומתמודדים גם בתנאים של אובך. עם זאת, רצוי להגיע למוסך על מנת לשמוע מבעל מקצוע האם המסנן נסתם. במידה והמסנן נסתם, ניתן לנקות אותו במוסך על ידי לחץ אוויר, או להחליפם, בעלות של כמה עשרות שקלים.

מה האובך עושה למזגן? ומה לעשות?

אבק וחלקיקים החודרים למזגן עשויים לגרום לנזק משמעותי, במידה והמזגן לא מטופל לאורך זמן והאבק מצטבר על המנוע.

הטיפול במזגן הוא פשוט: יש לגשת אל מנוע המזגן (במידה והגישה אינה מסוכנת) ולנקות את הסוללה, המצויה מאחורי המאוורר. את הניקוי יש לבצע על ידי שטיפה.

על מנת לשמור על המזגן, יש לבצע שטיפה של הפילטרים של יחידת המזגן הפנימית באופן קבוע.

תגיות:אובךמזג אויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה