חדשות בארץ

טרור בבירה: יהודי נרצח מיידוי אבנים

אלכסנדר לבלוביץ’, בן 64, תושב ירושלים, נרצח במתקפת אבנים ליד שכונת ארנונה. התפרעויות לאורך שני ימי החג בירושלים, כשהמוקד המרכזי הוא הר הבית

אא

שנת תשע"ו החלה בסימן של הסלמה משמעותית במצב הביטחוני בירושלים. אלכסנדר לבלוביץ', יהודי תושב ירושלים בן 64, נרצח בליל א’ של ראש השנה כתוצאה מיידוי אבנים.

לבלוביץ’ חלף ברכבו ליד שכונת ארנונה בדרום-מזרח העיר, כשהותקף באבנים. המתקפה גרמה לו לאירוע לבבי וכתוצאה מכך הוא הוא סטה מנתיבו אל תעלה בצד הדרך, התנגש בעמוד תאורה ונפצע באורח קשה. ביום ב' של ראש השנה הוא נפטר מפצעיו בבית החולים.

(צילום: מועמר עוואד / פלאש 90)(צילום: מועמר עוואד / פלאש 90)

ההתפרעויות החלו בבוקר ערב החג בהר הבית. בעיר העתיקה הותקף צעיר יהודי בידי מוסלמיות, בעת שחלף כשהוא עטור בתפילין בסמוך למעבר השלשלת. המוסלמיות השליכו לעבר הצעיר חפצים ובעת ההימלטות הוא תועד משתטח על הרצפה כשמיד לאחר מכן ממשיך במנוסה.

במהלך שני ימי ראש השנה המשיכו ההתפרעויות בכל רחבי מזרח ירושלים, כשהמוקד המרכזי ביותר הוא הר הבית.

ביום ב' של ראש השנה נפצע יהודי באורח קל מזריקת אבנים בשכונת סילוואן ונער בן 16 נעצר לאחר שיידה אבנים לעבר לוחמי מג"ב בהר הזיתים.

במוצאי החג התבצרו עשרות צעירים ערבים רעולי פנים בהר הבית. הם הקימו מתרסים, אגרו כמויות גדולות של אבנים ובקבוקי תבערה והתקיפו בעוצמה את כוחות המשטרה שבאו לפנותם. חמישה שוטרים נפצעו קל, אולם רק שני חשודים נעצרו.

תגיות:טרורירושליםאבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה