חדשות בארץ

הודעה דרמטית ללומדי משפטים: עוד שנה התמחות

שרת המשפטים: "מי שהתמחה שנה הופך להיות עורך דין לא מיומן"

אא

הודעה דרמטית שתיכנס לתוקף למי שיתחיל ללמוד משפטים באוקטובר הקרוב: שרת המשפטים איילת שקד הודיעה אתמול (ג') תקופת ההתמחות במקצוע עריכת הדין תוארך משנה אחת לשנתיים. לדבריה, "מי שהתמחה שנה הופך להיות עורך דין לא מיומן".

השרה שקד הבהירה כי סך כל הלימוד וההכשרה יהיה חמש שנים ואמרה כי "מדינת ישראל חולה ב'משפטטת', מחלה שמאלצת אותנו להתרגל למערכת כבדה ומסורבלת. החלטתי על הארכת ההתמחות של עורכי הדין לשנתיים מתוך תפישה שהמתמחים יגיעו בשלים ומקצועיים יותר לבחינות ההסמכה ויצטרכו להראות מחויבות רבה יותר על מנת שיוכלו להיקרא עורכי דין. מה שיוביל לירידה בכמות עורכי הדין וישפר את רמתם המקצועית".

שרת המשפטים, איילת שקד (צילום: Ohad Zwigenberg / פלאש 90)שרת המשפטים, איילת שקד (צילום: Ohad Zwigenberg / פלאש 90)

ההכרזה התקבלה בקרב פרקליטים בכירים בסיפוק רב. עו"ד אילן בומבך, בעל משרד עורכי דין, שמעסיק כמה עורכי דין ושימש בעברו יו"ר לשכת עורכי הדין והמרכז, אמר ל-ynet כי "זו בשורה גם לעורכי הדין וגם ללקוחות. המתמחים יהיו עכשיו הרבה יותר מיומנים. זו בשורה גם למתמחים, כשחשוב להבטיח שהמתמחה יעסוק באמת בעבודות משפטיות ולא ינוצל".

עו"ד עופר ברטל הביע אף הוא תמיכה ביוזמה: "כבר 15 שנים שאני לא שוכר מתמחים אלא רק עורכי דין מפני שמתמחים מגיעים לשנה בלבד", לדבריו. "ב-4-3 חודשים ראשונים צריך ללמד אותו מי נגד מי ואחר כך שישה חודשים לאחר מכן הוא כבר עוזב לבחינות לשכה. לא שווה לי להחזיק מתמחה. זה בזבוז זמן וכסף, ורק מפריע לי". ברטל הוסיף כי אם תקופת ההתמחות אכן תוארך לשנתיים – הוא ישוב להעסיק מתמחים.

מנגד, סטודנטים למשפטים נדהמו לשמוע על היוזמה של שרת המשפטים, כיוון שההתמחות תהיה הרבה יותר קשה. "בתקופת ההתמחות", אומרים הסטודנטים, "אנחנו עוסקים בעיקר בעבודה משרדית ובמשכורת רעב". 

תגיות:משפטיםאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה