חדשות בעולם

האם האובך הוא סימן לכך שכדור הארץ יושמד עוד שבועיים?

לפני שלושה חודשים הפיצו בלוגרים תיאוריית קונספירציה לפיה כדור הארץ יגיע לקיצו ב-28 בספטמבר. האובך השורר בישראל מהווה, לטענתם, הוכחה נוספת. הזוי? בהחלט כן

אא

לפני מספר חודשים דיווחו אתרי חדשות על תיאוריית קונספירציה לפיה כדור הארץ יגיע לקיצו בין ה-22 ל-28 בספטמבר, לאחר שאסטרואיד יפגע בו. הבלוגרים המפיצים את התיאוריה טוענים כי מנהיגי העולם מודעים לסכנה האורבת לנו אולם הם החליטו שלא ליידע על כך את תושבי העולם.

אתמול (ג') הוסיפו הבלוגרים הוכחה נוספת לטענתם: האובך השורר בימים אלו בישראל מהווה, לדבריהם, הוכחה נוספת לכך שהתיאוריה שלהם נכונה.

חיזוק נוסף לעמדה זו התקבל אתמול, כאשר כדור אש ענק האיר את שמי בנגקוק בצבעי ירוק וכתום. מדובר בחדירה של מטאוריט לאטמוספירה שלנו. מומחה בנושא מסר כי חדירת מטאוריט בגודל כזה אינה דבר יוצא דופן, והוא קורה לא מעט.

אחת הסיבות שגורמת לאותם מומחי קונספירציות להיות כל כך בטוחים בעמדתם היא שב-28 בספטמבר אנחנו צפויים לחזות ב"ירח מדמם" - תופעה שנגרמת כתוצאה ממעבר אור שמש דרך האטמוספירה של כדור הארץ, מה שמעניק לירח גוון אדום-כתמתם.

הקהילה המדעית מתייחסת לקונספירציות אלו בבוז ודוחה את הטענות. עורכת המגזין "All About Space" טוענת שאין סיבה לדאגה. לדבריה, "יש שמועות שאם הירח מתקרב לכדור הארץ, חלות רעידות אדמה והתפרצויות של הרי געש. הדבר היחיד שמקבלים כשהירח קרוב לכדור הארץ הם לילות בהירים ושטופי אור".

מנאס"א נמסר כי "לא ידוע על שום אסטרואיד או מטאור שנמצא כרגע במסלול התנגשות עם כדור הארץ. הסיכוי שזה יקרה במאה השנים הקרובות הוא קטן מאוד". 

תגיות:אובךכדור הארץהשמדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה