חלומות

שו"ת חלומות

כשנפטרים באים בחלום - האם זו התגלות או דבר שנובע מהרהורי לבנו? מהי המשמעות כשחולמים על עקירת שיניים? וכיצד ניתן לגרום לחלום טוב להתגשם? שו"ת חלומות

אא
אחי נפטר בשנת תשס"ו. הייתי מאוד קשורה אליו, אבל הוא לא בא אליי בחלום, ואני רוצה לדעת שהוא לא סובל. דודה שלי חולמת אותו כשהוא עומד בקצה מיטתה אך אינו מדבר. מה יכולה להיות הסיבה שאני לא חולמת אותו, ומהי משמעות החלום של דודתי?
בימינו נדיר מאד שנפטר מגיע בחלום לקרוביו מתוך התגלות. לרוב זהו רק חלום שנובע מדמיון כשאר החלומות שלנו. אל לך לדאוג מכך שאחיך לא מופיע בחלומך. אין לכך כל משמעות. אם את רוצה לדאוג לו ולנשמתו, תדאגי שיאמרו קדיש, ילמדו משניות ויתנו צדקה לעילוי נשמתו. אלו הדברים היסודיים שכל נפטר, לא חשוב באיזה דרגה, זקוק להם.
 
שלום רב. האם יתכן שאלוקים מנסה את האדם גם בחלום - לראות כיצד הוא מגיב לסיטואציות שונות כמו עזרה לחבר במצוקה, או לעמוד בפיתוי של אישה זרה עם גבר נשוי וכד'?
שלום וברכה. אדם שזיכך עצמו עד שאפילו ברמת האינסטינקט הוא מוגן מכישלונות במידות ומוסר, הרי שזה צריך להתבטא גם בחלומות. ואכן אדם שאינו נכשל אפילו בחלום - יש בכך הוראה על מעלתו והזדככותו. בדומה למה שאמר דוד המלך אחרי התשובה הנפלאה שלו ´ולבי חלל בקרבי´. ופירשו חז"ל שהרג את יצר הרע שבו, ושוב לא היה יכול להיכשל. יותר משהעניין הוא ניסיון מהקב"ה, הייתי אומר שזהו מבחן לאדם, שידע איפה הוא אוחז. ואם בחלומות הוא לא עומד בניסיונות, יש לו עדיין עבודה רבה בעולם הזה.
 
שלום כבוד הרב. כאשר בן אדם רואה בחלום קרוב משפחה שניפטר, האם הנשמה נכנסה בחלומו של אותו אדם, או שזה רק בתת מודע שלו?
שלום וברכה. ישנם מקרים שהנשמה באה למסור מסר או לבקש דבר מה מהאדם, אבל לא תמיד זו אכן אמת, ופעמים רבות הדבר בא כתוצאה מהרהורי הלב.
 
לאחרונה, כמעט מדי יום, נופלים עליי בתרדמתי חלומות רעים. חלקם מתבססים על העובדה שאין לי אהבה בגיל שלושים. מה הפרוש של אותן החלומות? האם החלומות האלה אומרים לי שבקרוב אמצא את אותו האחד שיהפוך אותי למאושרת? ולמה כמעט כל יום יוצא לי לחלום את אותם חלומות הזוועה האלה? אודה לך אם תענה לי במהרה על שאלתי המבולבלת.
שלום לך. הקפידי לקרוא את קריאת שמע שעל המיטה, ובקשי מה' שישמור אותך מכל חלום רע, ותינצלי בעז"ה.
 
שלום כבוד הרב. יש לי אחות שנהרגה בתאונה לפני 5 שנים. הייתי רוצה שהיא תבוא אליי בחלום. יש משהו שאפשר לעשות? בתודה מראש.
שלום וברכה. ברוך ה' שהיא אינה באה בחלום לאף אחד. כנראה שהיא באה על מקומה בעולם האמת, וחבל להטריד אותה.
 
שלום, אני בהריון בחודש תשיעי עם בן זכר. בלילה של ה- 20 לפברואר חלמתי שאימי יולדת בן מאבי שנפטר לפני כמעט 13 שנה. בחלום אני מבינה שאבי רוצה המשכיות לשמו, מכיוון שלאחיי עדיין לא נולדו בנים. בנוסף חלמתי בסוף דצמבר שאני יולדת ב- 6 בינואר, שזהו יום ההולדת של אחי הבכור. אני חושבת שדי ברור מה פירוש החלום, אך הייתי רוצה לקבל דעה נוספת.
שלום וברכה. חלום שנפתר כבר במהלכו הוא חלום אמת, ואם חשבת כך בחלום - אכן זהו פירושו. אך יש לדעת שאם אביך נפטר לפני גיל שישים - יש לך להוסיף שם לפני שמו. לידה קלה ורוב נחת.
 
שלום. מזה שבועיים שאינני מפסיקה לחלום על כלבים. פעם רודפים אחרי, פעם כלב נמצא בביתי, פעם כלב אכל את הכלב שלי ואח"כ הקיא אותו החוצה, פעם נושכים, פעם בורחים. בקיצור, המון כלבים ... יש שמתרגמים זאת שאהיה הרה ויהיה לי בן (ב"ה אני נשואה ודתייה), ויש אומרים שמדובר באויבים.
שלום וברכה. הרואה כלבים בחלומו ישכים ויאמר "וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשׁוֹנוֹ". להלן המשמעויות: כלבים רצים - מדברים עליו לשון הרע. שוחק עם כלבים - אויביו יתאהבו בו. כלבים נובחים - תקום עצת אויביו. כלב נובח מאחוריו - אויביו אורבים לו. נשך אותו כלב - ינצחוהו אויביו. משך כלב - יתגבר על אויביו. עלה על כלב - ינצח אותם. אכל בשר כלב - נעלם אויבו. נהרג כלב - עצר את אויבו. וכל זה רק כשאין כלבים בבית. באופן שיש לך כלב בבית - חלום על כלבים אינו הוראה על כלום.
 
האם יש דרך לגרום לחלום להתגשם? חלום מסוים הופיע אצלי בבוקר יום שבת, והוא היה מאד ברור. למרות שאני יודע שיש חלומות שמסמלים משהו למרות שהם לא הגיוניים כמו לעוף או לקפוץ, החלום הזה ברובו היה הגיוני לחלוטין.
שלום. המקסימום שיש בידנו לעשות בכדי שהחלום יתגשם הוא ללכת לבית הכנסת בתפילת שחרית, ובעת שהכהנים נושאים את כפיהם בברכת הכהנים תאמר את התפילה הזאת בכוונה: "רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי.אמן".
 
שלום. חלמתי היום שהשן הטוחנת שלי נופלת בכאבים נוראים. אני יודע שזה מבשר בשורות רעות על מוות וכו'. רציתי לדעת עוד פרטים, ויותר חשוב: מה אפשר לעשות כדי למנוע זאת? תודה.
שלום. אכן חלום על שן נופל מקובל שמבשר רע, לכן אתה צריך לדבר עם אדם - רצוי רב - שיפתור לך את החלום לטובה. יש כלל בחלומות, שהם הולכים אחר הפותר. זאת אומרת שאם אדם שאוהב אותך יפרש לך את החלום לטובה - זה ישפיע על המציאות שתתהפך לטובה. אם תרצה, אוכל להפנות אותך לאדם שיפתור את החלום לצד החיובי.
 
רוצים לדעת עוד על חלומות? צפו בהרצאתו של הרב זמיר כהן, "סוד החלומות"
 
התשובות ניתנו על ידי הרב מנשה ישראל והרב בנימין שמואלי, לוקטו ונערכו ממדור השו"ת באתר הידברות. 
תגיות:שאלותנפטריםפתרון חלומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה