מעניין

לקראת ה-1 לספטמבר: הכירו 5 בתי ספר מעניינים בעולם

מחשב נייד בתוככי הג'ונגל: הכירו חמישה בתי ספר מעניינים בשוודיה, יפן, ספרד, ברזיל ואפריקה

אא

שוודיה: צורות וצבעים שממריצים את הדמיון - בית הספר ויטרה השוודי הנמצא בשטוקהולם, עומד כיום בחוד חנית התחום המכונה 'ארכיטקטורה חינוכית'. החברה הדנית שעיצבה את בית הספר מאמינה שיש להתייחס אל הלמידה כאל משחק, ואל הכיתה כאל מגרש משחקים. עיצובו של בית הספר מאופיין בצבעים חזקים וצורות אבסטרקטיות, שיכולים ליצור אסוציאציות שונות ולהמריץ את הדמיון. ישנן פינות שונות בעלות אופי שונה, חלקים שקטים לעבודה עצמאית וחלקים המיועדים לעבודה קבוצתית.

יפן: מערכת חינוך מלחיצה מאוד - מערכת החינוך ביפן, לעומת זאת, מלחיצה מאוד. כבר בבחירת גן הילדים נקבע למעשה העתיד החינוכי של הילד, והיכן ילמד בשנותיו באוניברסיטה. כבר בגיל צעיר הילדים הולכים לבית ספר רגיל בבוקר, ולאחר מכן לקורסים מיוחדים, שאמורים להכשיר אותם לבחינות הקבלה לאוניברסיטה. למעשה, הם לומדים בשני בתי ספר במקביל, במשך כעשר שנים. הלחץ במערכת החינוך ביפן הוא רב ותמידי, ובאופן לא מפתיע מפתחים ילדים רבים רגשי נחיתות. גם אם הם מגיעים למקום השני הטוב ביותר בבחינות, היה מישהו שהיה טוב מהם.

ספרד: קייטנה חינוכית כל השנה - בבית הספר רואדה פיזארו שבבירת ספרד, הוחלט שעל הילדים להרגיש בנוח בבית הספר ולחוות את המקום כנעים ולא נוקשה. הרעיון היה להפוך את המקום למין גרסה חינוכית של אליס בארץ הפלאות. בית הספר נותן אתגר לכל החושים, עם מחילות שאפשר לזחול לתוכן, והוא מתקיף בצבעים בהירים המשויכים לגילאי הילדים, וכך מסומנות גם הכיתות. ישנן פינות אינטראקטיביות מיוחדות, ורוב האור במבנה הוא טבעי ומגיע מהתקרה השקופה. בית הספר מתחיל כבר בכיתות גן, וממשיך עד סוף היסודי.     

פרו וברזיל: מחשב נייד בתוככי הג'ונגל - בג'ונגלים של פרו וברזיל אין אמנם חשמל ומים זורמים, אך בתי ספר רבים מצוידים במחשבים ניידים, הארוזים בקופסת פלסטיק עמידה במיוחד, ונראים כמחשבי צעצוע. אלו מחשבים ניידים מבית היוצר של MIT בארצות הברית, הפועלים במתח נמוך בעזרת טרנספורמטור המיועד למטרה זו. במוסדות כאלה מדלגת הקדמה כמה דורות ומנסה להביא את העולם המודרני לתוך מעבי הג'ונגל.

אפריקה: יושבים על הקרקע – באפריקה התלמידים לא מפונקים. על מנת להגיע אל בית הספר, צועדים התלמידים שעתיים עד שלוש שעות ברגל לכל כיוון. בבית הספר עצמו הם יושבים על הקרקע ולומדים תוך שינון במשך שעות ארוכות.

תגיות:לימודיםבית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה