תשובה בהידברות

"לכאורה חייתי חיים טובים, מלאים בחוויות חומריות"

אהרן ערן שצמן קצר הצלחות בעולם ההייטק והכיר את 'החיים הטובים', אבל כמה טלטלות בחייו גרמו לו להרהר במשמעות החיים

אא

נולדתי בארץ לפני כ-43 שנה, לבית ישראלי טיפוסישבו נהגנו לבקר בבית הכנסת בעיקר בחגים. בבית אמנם לא שמרנו מצוות - אך אווירה יהודית תמיד היתה ברקע, כך שכבר בגיל 13 נדלק בי ניצוץ כלשהו שבעקבותיו התחלתי מעצמי להניח תפילין, אך לצערי, כשהתגייסתי לצבא - נתקלתי בקושי להתמיד בזה מדי יום והפסקתי.

עד גיל 35 הייתי רחוק מתורה ומצוות. את חיי הקדשתי למען השגת מטרות גשמיות, שנראו לי אז כפסגת כל הפסגות -שירתי בצבא וסיימתי שירות קצר כקצין בקבע. לאחר מכןלמדתי לשני תארים אקדמיים, התמניתי לסמנכ"ל שיווק בהייטק ובניתי קריירה ענפה בתחום, שכללה גם עסק סטארט-אפ משלי. התחתנתי, נולדו לי שני ילדים וקניתי דירה בצפון תל אביב. לכאורה חייתי חיים טובים, מלאים בחוויות חומריות - בילויים, עסקים, חברים, כסף. מי שהתבונן מהצד, תמונת חיי יכלה להצטייר בעיניו כאידיאלית - אבל האמת היא שמשהו מהותי תמיד היה חסר שם.

לאחר חמש שנות נישואין, החיים הפכו להיות שגרתיים מדי.יום רדף יום והחיים נתקעו במעין שגרה סטטית, חסרת תכלית, וכדי להציל את עצמנו החלטנו אשתי ואני לצאת לחופשה משפחתית ארוכה בתאילנד, מתוך מחשבה שהריחוק והשלווה ישיבו את החיות לחיינו. להבדיל מטיולים אחרים שבהם הייתי מצטייד בספרים מקצועיים, בטיול הזה חרגתי ממנהגי ולקחתי איתי ספר 'רוחני' אשר נכתב בידי גוי אמריקאי. תחושת ריקנות עצומה שניקרה בי באחד מימי החופשה - בעודי שרוע על חוף באי טרופי חלומי - הביאה אותי לפתוח את הספר ולעיין ברעיונותיו המהפכניים. מה שקראתי כל כך נגע ללבי עד שהבנתי שהגיע הזמן לעשות שינוי - לשפר את היחס אל האנשים החשובים בחיי, לצמצם את התאווה לחומר וללמוד יותר על העולם הרוחני, שהיה זר לי עד לאותה העת.

כשחזרנו לארץ, למרות העבודה העצמית והשינוי שהתחולל בי בעקבותיה- החלו מוקדי הביטחון והיציבות בחיי להתערער בזה אחר זה: חברת הסטארט-אפ שהקמתי עמדהלפני פשיטת רגל,חובותיי הסתכמו בנזק של 300,000 ש"ח, שלא היה לי מושג מאין לגייס. ובתוך כל זה, החריף גם המשבר בחיי הנישואין שלי ונאלצתי לפרק את המשפחה - לעזוב פיזית את הדירה, ובמקביל להסביר את המצב לילדיי הקטנים. ולמרות כל זה, עדיין לא הייתי מסוגל להביןכי זו רק דרכו של הקב"ה לעורר אותי לשוב אליו ולכוון אותי אל המקום הנכון ביותר להמשך חיי.

כשהבנתי כי אין לי עוד שליטה על הנעשה בחיי - פתחתי את ספר התהלים, נעמדתי מול הקב"ה בתפילה, וקבלתי על עצמי לחזור בתשובה שלמה. בד בבד, גם את הצרות שבחיי החלטתי לשמוט מכתפיי ולהעביר לטיפולו. למרבה הפלא, זמן קצר לאחר מכן - מהר יותר מכפי שיכולתי לשער בדעתי - החלו חיי להסתדר באופן מופתי. עד כדי כך שאילו הייתי מנסה לדמיין לעצמי את התסריט הטוב ביותר, לא הייתי מצליח לצייר אותו בדמיוני טוב יותר מהמציאות שתכנן עבורי הקב"הברוב חסדיו. הקשר היום-יומי לתורה ולמצוות התחיל כאשר הצטרפתי למניין שחרית מדי יום והקפדתי על סדר תפילות מלא בכל שבת. אט אט החל זמני הפנוי להתמלא בעוד ועוד רוחניות, ומצאתי את עצמי מנצל אותו ללימודי קודש, לקריאת ספרים תורניים ולהאזנה להרצאות רבנים.

באותה תקופה, התחזקתי ביותר מהרצאותיו של הרב זמיר כהן בערוץ הידברות - אשר פתח לפניי כיווני חשיבה חדשים לרוב, והעשיר אותי בידע תורני ורוחני רב. בהמלצת חבר טוב שחזר בתשובה 20 שנה לפניי, התחלתי להגיע לשיעורי תורה עם רב ישיש - צדיק אמיתי שמגיע מדי שבוע מביתו בשכונת גאולה בירושלים להעביר שיעורי תורה ברמת אביב. כך הכרתי את הרב שלי - הרב ברוך אברהם רקובסקי, ה' יאריך ימיו בנעימים. על רקע ההתחזקות שלי נוצרו בעבודה החדשה מתחים ואף הסתכנתי בפיטורין, כאשר דרשו ממני לצאת לתערוכות בחו"ל ביום השבת וסירבתי, או כשנדרשתי להשתתף בפעילויות חברתיות מעורבות שאינן צנועות.

מרגע שקיבלתי על עצמי גם צניעות נוצרו קונפליקטים חדשים והשילוב בין חיי ההלכה לעולם העסקי הבינלאומי - הפכו מורכבים. אולם ככל שדבקתי בדרך ה' ובשמירת המצוות, כך גם ראיתי ישועות ללא גבול - המכשולים נעלמו בזה אחר זה, ותמיד לאחר העמידה בניסיון, הדברים הסתדרו בחיי על הצד הטוב ביותר, ושפע חדש נכנס אלחיי.

בשיאו של מסע החזרה בתשובה שלי, התחלתי לכתוב את שלל התובנות שהתגלו לפניי וביקשתי מהקב"ה שאםיש ממש בדברים שאני כותב לעצמי - שתהייה לי גם האפשרות והזכות לשתף יהודים נוספים בידע הנפלא הזה. ברוך ה', התפילה התקבלה ועד מהרה מצאתי את עצמי יושב במשך שלוש שנים בתוכנית רדיו לילית ברדיו 'קול ברמה' - מדבר דברי תורה לפני אלפי מאזינים, צולל במעמקים הרוחניים החבויים בפרשות השבועומשתףאת המאזינים בשלל החכמות שלמדתי. אני אוהב את הקב"ה בכל לבי, נהנה מהאוצר האינסופי שגילה לנו בתורתו, ומודה לו על הזכות להיות חלק אינטגרלי מעם ישראל.

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה