חדשות יהדות

מה דעתו של הרב קנייבסקי על הגרעין האיראני?

יהודים בעלי השפעה מארה"ב ששאלו האם לפעול לסיכול הסכם הגרעין, נענו כי "אנו לא יודעים מה טוב לנו. רק הקדוש ברוך הוא יודע. תתפללו"

אא

אמירה מפתיעה באשר ל'דעת תורה' בנושא הגרעין האיראני, התפרסמה בסוף השבוע שעבר על ידי נכדו של הגר"ח קנייבסקי, הרב אריה קנייבסקי, העורך את גליון 'ידידי יושר'.

בשבועות האחרונים, עם חתימת ההסכם בין איראן למעצמות, ניגשו רבים לשר התורה הרב קנייבסקי בשאלה האם וכמה צריך לחשוש. לשואלים, משיב הרב בשלווה: "כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב, אין מה לפחד... להתפלל, זה כן, אבל לא לפחד". השואלים בדרך כלל ממשיכים בחרדה: "אבל רבינו, חמינאי אמר שישמידו אותנו, וראש אמ"ן טוען שזו היא סכנה לאומית מידית, ויו"ר בית הנבחרים טוען שההסכם הזה הוא יותר חמור מכל דבר אחר וכו' וכו'... והרב שב ועונה, "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם!"

השבוע ניגש יהודי חשוב מאד מארה"ב, שיש לו משפחה בארץ, ולטענתו, על פי מידע אמין ומבוסס שבידיו, סוגית הגרעין האיראני מהווה סכנה ממשית ליהודים והוא אחוז הוא אימה מהעתיד לקרות. הוא סיים בשאלה האם להעביר את משפחתו לאזור מבטחים, או לכל הפחות לדאוג להם לדרכונים וכרטיסים למקרה חירום. הרב קנייבסקי השיב בתוקף: "אין לך שום דבר מה לחשוש, הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל, ה' יעזור!"

ישנם מספר יהודים במעורבים בפוליטיקה בארה"ב, חלקם מקושרים לשדולה הפרו ישראלית -איפא"ק, וחלקם מיודדים עם הסנאטורים וחברי הקונגרס, וכבר מספר פעמים פנו לשאול את הרב קנייבסקי האם עליהם לפעול ולעשות השתדלות לסכל את ההסכם במידת האפשר.

תשובתו של הרב הייתה: "אתה רוצה לעשות השתדלות להציל את עם ישראל? אני אגיד לך מה תעשה, תתפלל! זה ההשתדלות הכי טובה, אנו לא יודעים מה טוב לנו, רק הקב"ה יודע! ולא יטוש ה' עמו, תפילה זה ההשתדלות!"

הרב אבי מזרחי מסביר מדוע כוחה של התפילה כה גדול:

 

 

תגיות:שיחות הגרעיןהרב קנייבסקיארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה