חדשות בארץ

"בישראל להיות שחקן דתי זה להשתגע"

המאבק על שמירת השבת בליגה הלאומית לכדורגל נמשך. גיא דיין, שחקן 'הפועל עפולה' העלה פוסט חריף, בו תקף את החלטת המנהלת להעביר את המשחקים לשבת

אא

המאבק על שמירת השבת בליגה הלאומית לכדורגל נמשך.  אתמול (ד) תקף גיא דיין, שחקנה של קבוצת "הפועל עפולה", את המהלך להעביר את משחקי הליגה הלאומית לימי שבת.

דיין, שחקן שומר מסורת, כתב בדף הפייסבוק שלו: "מדינת ישראל זו מדינת היהודים, אבל רק במדינה הזאת הכל מותר". דיין ציין את המצעד בירושלים, וציטט: "זה בסדר, זאת הבחירה שלהם. מחבל ש"בסך הכל רצח כמה יהודים חפים מפשע" שובת רעב - וכל המדינה לחוצה בשבילו, וכל הממשלה רוצה לעשות לו אווירון עם כפית של אוכל לפה שחס וחלילה לא ימות - זה בסדר. אבל להיות יהודי דתי ולשמור שבת - אוי ואבוי זה להשתגע, זה אסור. הכל חוץ מזה. אז אני אומר 'השם אחד ושמו אחד לעד', ורק הוא זה שיחליט מה יהיה ומתי ולא אף אחד מהטלוויזיה".

אתמול החריף "ארגון שחקני הכדורגל" את המאבק מול המנהלת בנוגע להעברת משחקי הלאומית לימי שבת. ארגון השחקנים פנה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לעצור קיום משחקים בשבתות. במקביל, השחקנים בארגון דורשים להורות על ביטול המשחק המרכזי הקרוב בין מ.ס אשדוד לבני לוד.

בימים האחרונים התגייס יו"ר ש"ס, שר הכלכלה אריה דרעי, למאבק ושיגר מכתב לשרת הספורט מירי רגב וליו"ר ההתאחדות לכדורגל. במכתבו קבל דרעי על העברת המשחקים לימי שבת. "קיבלתי היום את פנייתם של עשרות שחקנים מהליגה הלאומית, בה הם מוחים כי בניגוד לשנים קודמות, הם התבשרו ע"י מנהלת הליגה, כי יאלצו לשחק בשבתות בעונת הכדורגל הקרובה" כתב דרעי במכתבו.

לדבריו: "החלטת מנהלת הליגה לשחק בשבתות, לאחר שנים בהם לא התקיימו משחקים בליגה זו בשבתות, גרמה למורת רוח רבה בקרב השחקנים המסורתיים. שחקנים אלו פנו אלי, להסתדרות ולארגון שחקני הכדורגל ובקשו לשנות את מועדי המשחקים כפי שהיה עד היום, כדי שלא יאלצו לחלל את השבת, לשמור על אורח החיים הדתי שלהם ולהמשיך ולהתפרנס ממשחק הכדורגל". דרעי סיכם את מכתבו: "בתור המופקדים על תחום הספורט במדינת ישראל, אני פונה אליכם לשנות את החלטת מנהלת הליגה ולהעביר את המשחקים שנקבעו לימי שבת לאחד מימי השבוע או למוצאי שבת כפי שהיה בשנים האחרונות".

 

תגיות:דתיכדורגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה