חדשות בארץ

ניסיון הצתה בבית הכנסת של כביש 6

בית הכנסת "חב"ד אם הדרך" ממוקם בכביש שש לכיוון צפון, בין מחלף באקה לעירון. שם עוצרים הנהגים העייפים כדי להטעין את הנשמה. בחסדי שמים נכשל נסיון ההצתה, שהתרחש בסוף השבוע שעבר

אא

עמותת "חב"ד אם הדרך" הקימה שלושה בתי כנסת ניידים: בצומת גולני, בצומת מחניים ובכביש שש. העמותה הוקמה על ידי הרב שמואל רוזנברג, אחיה של רבקי הולצברג הי"ד, שהיא ובעלה, הרב גבריאל נח הולצברג, שליחי חב"ד במומבאי, נהרגו בפיגוע בעיר. הרב רוזנברג הגה את הרעיון מתוך רצון לאפשר לנהגים החוצים את הארץ להטעין את הנשמה גם כשהם נמצאים מאחורי ההגה.

בית הכנסת בכביש שש פעיל בכל יום, מהשעה 9:00 בבוקר ועד השקיעה. קיימים בו כמה מנינים לתפילות מנחה וערבית. "אנשים עושים הכל כדי להספיק ולהגיע לפני השקיעה", מסביר מנדי מקמל, מנהל המקום. "בבוקר מגיעים גם מי שלא הספיקו להניח תפילין, זוכים להניח תפילין ואפילו מקבלים כוס קפה להתרעננות, להמשך הדרך".

בית הכנסת של כביש 6 מציע יותר מתפילות, ומי שרגיל לנסוע בכל יום על הכביש, יודע שאפשר לשבת עם מנדי וללמוד משנה, גמרא, או לימוד אחר בהתאם לבחירתו. "אצלנו עושים אתנחתא, חוץ מהלימוד יש כיבוד קל, עוגה, שתיה, וממשיכים הלאה", הוא אומר.

בית הכנסת מהווה אבן שואבת לזיכוי הרבים, ומציע גם דיסקים של שיעורים לקירוב רחוקים. "יש כאן מתפללים מכל גווני הקשת", מוסיף מנדי. "יש חרדים, כיפות סרוגות, כאלו שמגדירים את עצמם דתיים, ואפילו חילונים לגמרי, אנחנו מקבלים את כולם".

מנדי מספר על נסיון הצתה בבית הכנסת בשבוע שעבר. ביום שישי בחמש בבוקר ארע ניסיון להצית את בית הכנסת. הניסיון, בחסדי שמים, לא צלח. נגרם נזק מסביב למבנה, המזגנים נשרפו, אך בית הכנסת נותר שלם.

זהו ניסיון ההצתה השני בבית הכנסת. הפעם הקודמת אירעה לפני שנה וחודשיים. אז הצליחו האלמונים במזימתם, בית הכנסת נשרף לחלוטין, שוקם מחדש, והמשיך בפעילותו המבורכת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:הצתהבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה