חדשות בארץ

בחסות בג"צ: כ-1200 מסתננים ישוחררו תוך שבועיים ממעצר

שר הפנים סילבן שלום, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד ושר הפנים לשעבר גדעון סער ביקרו את החלטת בג"צ. תושבי תל אביב בהפגנה מאולתרת

אא

אתמול (ג') קבע בג"צ כי ניתן יהיה להחזיק מסתננים במתקן כליאה במשך שנה בלבד. משמעותה המידית של החלטה זו היא שחרורם של 70% מהמוחזקים במתקן הכליאה "חולות", כ-1200 מסתננים.

הסעיף, אותו דחה בג"צ, ביקש לאפשר החזקת מבקשי מקלט במתקן חולות למשך 20 חודשים. בג"צ קבע כי מדובר בהוראה לא מידתית. למעט סעיף זה, אישר בית המשפט את התיקון לחוק - זאת לאחר שפסל פעמיים בעבר תיקונים לחוק.

בדרום תל אביב קיבלו התושבים את הפסיקה בכעס רב. לטענתם, מדובר במכת מוות לתקוותם להשבת חיי הקהילה ותחושת הביטחון האישי שאבדו להם. "מדובר בהחלטה היסטורית עגומה כיוון שהיא תביא להשתקעות בלתי הפיכה של עשרות אלפי מסתננים וליצירת מיעוט אתני קבוע, שאיננו מזדהה עם מדינת ישראל וערכיה, תוך שנים ספורות", אמרה שיפי פז, ממטה המאבק.

פליטים במתקן "חולות", ארכיון (צילום: פלאש 90)פליטים במתקן "חולות", ארכיון (צילום: פלאש 90)

אמש נערכה הפגנת מחאה מאולתרת של תושבי דרום תל אביב בשכונת התקווה ובגינת לוינסקי. המפגינים החלו בחסימת צומת הרחובות ההגנה-האצ"ל בשכונת התקווה, ולאחר מכן צעדו לאזור התחנה המרכזית הישנה, כשהם מניפים שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הליכוד – עבד של בג"ץ, "בג"ץ שופך את דמנו", "מהיום אנחנו לוקחים את החוק לידיים".

בעקבות ההפגנה נרשמו עימותים קולניים באזור התחנה המרכזית הישנה בין מפגינים למסתננים. מול התושבים שהגיעו לאזור עמדו שוהים זרים, שחלקם צעקו לעבר הישראלים: "זו העיר שלנו, זה הבית שלנו ואנחנו גרים פה, לכו לבית שלכם". בתגובה צעקו המפגינים: "מי אתם בכלל". כוח משטרה גדול הפריד ביניהם.

שר הפנים סילבן שלום, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד ושר הפנים לשעבר גדעון סער ביקרו את החלטת בג"צ. לדבריו של שר הפנים לשעבר גדעון סער, שהוביל את התיקון בחוק: "בג"צ שגה גם הפעם בהתעקשותו לפסול בפעם השלישית ברציפות תוך פחות משנתיים חקיקת כנסת שנועדה להתמודד עם תופעת המסתננים. האחריות על עתיד ישראל, שמירת גבולותיה והסתננות בלתי חוקית לתוכה, היא על הרשות המבצעת". 

תגיות:מסתנניםפליטיםבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה