סמארטפונים ואינטרנט

הנער ההודי והנער היהודי – מה אפשר ללמוד ממנכל"י גוגל וואטסאפ?

נער הודי, שלא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש תיק גב ב-60 דולר כשהגיע לארצות-הברית, קיבל מגוגל בין 10 ל-50 מיליון דולר כדי שלא יעבור לחברה מתחרה. במקביל, מהגר עני עם מסלול חיים זהה מוכר את הווטס-אפ בעד 19 מיליארד דולר. מה אפשר ללמוד מכך?

אא

סונדאר פיצ'אי, שגדל בדירת שני חדרים בדרום הודו ולא יכול היה להרשות לעצמו לקנות תיק ללימודיו כשקיבל מלגת לימודים בארצות-הברית, הפך הלילה (ג') למנכ"ל החדש של גוגל. פיצ'אי נולד בשנת 1972 בטאמיל נאדו, מדינה בדרום הודו הנמצאת לא רחוק מסרי לנקה. אביו היה מהנדס אלקטרוניקה והמשפחה התגוררה בדירה בת שני חדרים. המשפחה הענייה חוברה לטלפון רק כשהיה סונדאר בן 12.

סונדאר הצטיין בלימודיו וקיבל מלגת לימודים באוניברסיטת סטנפורד שבארצות-הברית, אך אביו נאלץ לעבוד יותר משנה כדי לממן את הכרטיס.

בשנת 2010 ניסו בטוויטר לפתות את פיצ'אי לעבור אליהם והציעו לו תפקיד בכיר בחברה. גוגל לא ויתרה על הכישרון, ועל-פי הדיווחים הוא קיבל בין 10 ל-50 מיליון דולר כדי שלא יעבור. סכום עתק לנער הודי שלא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש תיק גב ב-60 דולר כשהגיע לארצות-הברית...

סונדאר פיצ'איסונדאר פיצ'אי

סיפורו של יאן קום דומה למדי. קום, מיליארדר יהודי אמריקני, מנכ"ל ומייסד חברת ווטסאפ, נולד ב-1976 בכפר קטן ליד פסטוב הסמוכה לקייב שבאוקראינה. האם הייתה עקרת בית ואילו האב עבד בחברת בנייה, כמנהל עבודה. המשפחה הייתה ענייה ובבית לא היו אפילו מים חמים.

בשנת 1992, בגלל האנטישמיות בה נתקלו באוקראינה, היגר קום עם אמו לקליפורניה שבארצות הברית. משפחת קום הקטנה והענייה נאלצה להתמודד עם קשיים כלכליים גם במולדת החדשה. את דירתם בת שני החדרים רכשו בעזרה ממשלתית למהגרים עניים, האם עבדה כשמרטפית והבן כמנקה בחנות מכולת. קניית אוכל התאפשרה להם בזכות תלושי המזון של מחלקת הרווחה העירונית.

ב-2009 הקים קום את חברת וואטסאפ וב-2014 מכר אותה לפייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר.

אז מה קורה כאן? נער הודי, שלא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש תיק גב ב-60 דולר כשהגיע לארצות-הברית, קיבל מגוגל בין 10 ל-50 מיליון דולר כדי שלא יעבור לחברה מתחרה. מהגר עני מוכר ווטס-אפ בעד 19 מיליארד דולר...

ומה אפשר ללמוד מזה? שהכול אפשרי, שהקדוש ברוך הוא יכול להפוך על פניו כל דבר, בכל יום, בכל שעה, בכל רגע. מאחורי הקלעים, אלוקים מושך בחוטים, מארגן את האירועים עם תוצאות מפתיעות שאיש לא תכנן. אז תן חיוך, הכל לטובה!

הרב יצחק פנגר מסביר כיצד גלגל החיים מסתובב ובאיזה אופן ניתן להפיק את המיטב מהמצבים השונים בחיים:

 

תגיות:גוגלהודואינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה