חדשות בארץ

בקרוב: מטעינים את הרב-קו מהבית

שירות חדש שיחסוך את ההטענה אצל הנהג ויקצר את משך הנסיעה: הטענת הרב-קו מהמחשב הביתי, בקלות ובנוחות, ובלי צורך בכסף מזומן

אא

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע השבוע כי משרד התחבורה ופורום מפעילי התחבורה הציבורית יחלו בשבוע הבא בניסוי, במסגרתו יתאפשר לנוסעים לטעון את הנסיעות בכרטיס הרב-קו, באמצעות כרטיס אשראי, דרך המחשב האישי, בקלות ובנוחות, ובלי צורך בכסף מזומן.

עד היום ניתנה אפשרות לטעון את הכרטיס בחוזה, באמצעות הנהג או על ידי עמדות טעינה הפרוסות ברחבי הארץ, במוקדים מרכזיים ובמרכזי שירות ארציים. השירות החדש עתיד לחסוך לנוסעים את ההטענה אצל הנהג, לקצר את משך הנסיעה ולשפר את בטיחותה.

רב קו אונליין (צילום: משרד התחבורה)רב קו אונליין (צילום: משרד התחבורה)

הפיילוט שייערך בגוש דן ובו ישתתפו 1,000 נוסעים. המשתתפים בפיילוט יקבלו התקן USB חכם,  אותו ניתן לחבר למחשב הביתי, ולטעון באמצעותו את כרטיס הרב-קו בסכום הכספי המבוקש. חלוקת המכשירים לנסיינים תתבצע על ידי החברות הנכללות בפיילוט: קווים, מטרופולין, סופרבוס, אפיקים, אגד תעבורה ודן.

הפיילוט, שיימשך כשבועיים, נועד לאפשר למשרד התחבורה ולמפעילי התחבורה הציבורית, לבחון את ההיבטים שונים של מתן השירות, כמו למשל: אופן טעינת הכרטיס באינטרנט, נושא האבטחה, המסלקה והלוגיסטיקה, במטרה להפיק לקחים שיאפשרו להרחיב את השירות לכל חלקי הארץ.

מדובר בצעד נוסף בתכנית סדורה שמקדמת הרשות, שנועדה להביא למהפכה בתחום מערכות הכרטוס החכם. מכלול האמצעים בתכנית, הכולל הקמת מסלקה משותפת, פריסת עמדות שירות, הצבת מכונות כרטוס בכל דלתות האוטובוסים וטעינת כרטיס באמצעות האינטרנט והטלפון הנייד, צפוי להביא למהפך באיכות השירות הניתן לנוסעים.

תגיות:תחבורה ציבוריתאוטובוסרב קו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה