חדשות בארץ

ווטסאפ משטרתי: במקום לחייג 100

במשטרת ישראל מנסים לייעל את פעילות המשטרה. במחוז תל אביב נערך בשנה האחרונה ניסוי השואף להפוך את ההליך לאישי, יעיל ומהיר

אא

משטרת ישראל החלה בניסוי השואף להפוך את הליך הטיפול בתלונות לאישי, יעיל ומהיר. הניסוי נערך במחוז תל אביב. הוקמו קבוצות ווטסאפ, בהן חברים שוטרים ואזרחים. הקבוצות נועדו לאפשר לאזרחים להתלונן ולעקוב אחרי הטיפול בתלונתם, תוך היכרות אישית עם השוטר האמון על כך בקבוצה, וגם לספק למשטרה אלפי מקורות מידע המעבירים מודיעין וראיות.

בתחילת 2015 הוקמו קבוצות הווטסאפ "עסקים בעזריאלי", "פורום בעלי מוניות", ו"מאבטחי בתי ספר". הקבוצות החלו לפעול עם מספר מצומצם של משתתפים וההודעות הראשונות היו על אירועים קטנים, נקודתיים: "אזעקה במלכה 29", "אזעקה של השכנים בבנאי 29 שוב פועלת ללא סיבה", "חבורה של קריוקי שוב השתלטה ברחוב להב 6". המשטרה התייחסה לכל הודעה כזו כאל קריאה למוקד 100, אלא שכעת ידעו שולחי ההודעה מיהם השוטרים שאמורים לטפל בבעיה.

עם הזמן, החלה המשטרה ללמוד את השפה הייחודית של ווטסאפ. "פתאום הבנו מה זה המושג והסמל לייק, עם האגודל למעלה", אומר אחד השוטרים "הבנו שאם האזרח ואנחנו מסמנים את זה, זה כמו הבטחה שהכל מטופל. פעם היינו מקבלים מכתבים זועמים או מכתבי תודה, היום זה פרצוף כועס או מחייך. אבל מבחינת המשמעות, זה בדיוק כמו שהגיע אזרח למרחב והפך עלינו שולחן כי הוא לא מרוצה מהיחס שקיבל. עוד דבר שלמדנו זה הזמינות. ברגע שחבר הקבוצה רואה סימון של שני וי, הוא יודע שקיבלנו את התלונה, ומבחינתו התחיל טיפול. לכן התגובה שלנו חייבת להיות מידית".

דוגמה לשימוש בווטסאפ ניתן לראות בטיפול בתלונה של נהג מונית. הנהג, וכל חברי הקבוצה, קיבלו למחרת בבוקר הודעה: "כפי שהבטחתי לכם לתת שירות ולהגן עליכם, אני שמח לבשר לכם שהבחור שתקף את פליקס וגרם לו נזק למונית נעצר אתמול בלילה".

למרות שקבוצות הווטסאפ אינן פתרון מוחלט, במשטרה מנסים לייעל את הדרך הזו. "אנחנו מודעים לחסרונות שבכך אבל אין לנו שום ברירה אלא להיות חלק מהקדמה הזו והשפה החדשה של האזרחים", אמר מפקד מרחב איילון, ניצב משנה נתן בוזנה.

תגיות:וואטסאפמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה