בריאות ותזונה

5 עצות שיעזרו לכם להתגונן מנחשים

בעונה זו של השנה פעילים הנחשים בשטחים פתוחים ובחצרות בתים. לפניכם כמה אמצעי זהירות ומניעה

אא

1. אל תהרגו נחשים!

ריבוי נחשי הצפע בשנים האחרונות נובע מכך שהנחשים הטובים מסיימים את חייהם על ידי בני אדם. רוב הנחשים שנהרגים הם נחשים "טובים", לא ארסיים, שאוכלים את נחשי הצפע הארסיים. בכך שמתמעטים הנחשים הטובים, נוצר מצב ש"לצפעים אין אויב". כלומר, אין להרוג אף נחש.

2. הזמינו לוכד מוסמך או פנו למוקד העירוני.

במידה ונתקלתם בנחש יש לפנות ללוכד מוסמך או למוקד העירוני. כל הנחשים מוגנים על פי חוק בישראל. אסור לפגוע בהם, לצוד אותם וגם לא להחזיק בהם ללא היתר מיוחד מרשות הטבע והגנים. יתרה מזו: על פי החוק היבש, גם למי שנתקל בנחש בביתו אסור לטפל במפגע בעצמו ועליו להזמין בעל מקצוע מורשה שילכוד אותו.

3. שמרו על חצר נקיה והדבירו מכרסמים.

בעונה זו של השנה הנחשים פעילים בחצרות בתים ובשטחים פתוחים. משום כך מומלץ לא להרים אבנים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים. מומלץ לשמור על חצר וסביבה נקייה מגרוטאות, גזם, גלי אבנים ועשבים, ולדאוג להדברה של מכרסמים שתמנע מנחשים רבים להתקרב ולחפש מזון חי. כמו כן לא מומלץ ללכת יחפים במקומות 'מועדים' כמו דשא גבוה, או ללכת עם סנדלים בתוך סבך - הן ביום והן בלילה. בהליכה לילית במקום סבוך, רצוי להצטייד בפנס ובמקל, להאיר את הדרך ולנער את השיחים.

4. במידה והוכשתם – הזעיקו עזרה רפואית.

כאמצעי זהירות מומלץ להתייחס לכל הכשה כאל הכשה של נחש ארסי. לכן, במידה והנחש הכיש, יש להזעיק בהקדם עזרה רפואית. עד שיגיע האמבולנס, הרגיעו את הפצוע, והקפידו לשמור עליו במצב של ישיבה. הליכה או ריצה יזרזו את התפשטות הארס בגוף ויחמירו את מצבו.

5. מה אסור לעשות?

חוסמי עורקים, מציצת ארס, חיתוך מקום ההכשה וכו' - כל אלו לא רק שלא עוזרים כמעט אף פעם אלא שהם עלולים לסכן חיים בעצמם. כאמור, הדבר הנכון לעשות כאשר מישהו מוכש הוא להזעיק עזרה רפואית מהר ככל האפשר. 

תגיות:נחש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה