חדשות בארץ

חוזרים ללימודים: ההוצאה הממוצעת למשפחה - 2,860 שקל

סקר שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים מגלה כי ההוצאות לקראות שנת הלימודים הן 1,300 שקל לילד

  • כ"ד אב התשע"ה
אא

באתר "גלובס" מתפרסמים ממצאי סקר שנערך על ידי מכון רפי סמית. על פי הסקר, ההוצאה הממוצעת של הורים לקראת החזרה לבית הספר היא 2,860 שקל.

הסקר מגלה שההוצאה הממוצעת לכל ילד לקראת פתיחת שנת הלימודים היא 1,300 שקל. הורים בעלי רמת השכלה נמוכה דיווחו שהם מוציאים 1,580 שקל לילד בממוצע, לעומת 1,145 שקל עבור ילד בקרב הורים אקדמאים. לא נמצאו הבדלים בין הורים בעלי הכנסה גבוהה לנמוכה וכן לא נמצאו השפעות של גיל ההורים, רמת הדתיות ואזור המגורים.

על פי הסקר, 70% מההורים מרגישים שההוצאות על החינוך, הכוללות ספרי לימוד, מכשירי כתיבה, ילקוט, ביגוד ודברים נוספים, גדלו בחמש השנים האחרונות. 46% מההורים חושבים שההוצאות עלו בהרבה בחמש השנים האחרונות. 24% אמרו שההוצאות עלו במעט, 26% חושבים שלא חל שינוי ו-4% מההורים חושבים שההוצאות לקראת שנת הלימודים דווקא ירדו. 85% מההורים מרגישים שהמדינה אינה משקיעה די בחינוך ביישובי הפריפריה. נתון מעניין נוסף עולה מהסקר. לפיו, בעלי רמות השכלה והכנסה גבוהות ציינו יותר מאשר בעלי רמות השכלה והכנסה נמוכות כי יש להעביר יותר תקציבים לחינוך בפריפריה מאשר לחינוך באזור המרכז.

הסקר התקיים ביוזמת עמותת "חסדי נעמי", לקראת מבצע חלוקת ילקוטים לילדים למשפחות נזקקות. מבצע  זה מתקיים מדי שנה ובמסגרתו מחלקת העמותה אלפי ילקוטים לקראת פתיחת שנת הלימודים. הרב יוסף כהן, מייסד העמותה, אמר כי בימים אלו הקימו ב"חסדי נעמי" צוות חשיבה שיפעל לקידום הורדת מחירי החינוך.

"אנחנו מטפלים במקרים הקשים ביותר בקרב האוכלוסיות המוחלשות, ואני תמיד נדהם מחדש כשאני נתקל בילדים שבאים עם שקיות לבית הספר במקום ילקוטים", אמר. "מדובר בפגיעה כפולה: הן ביכולת הלימודית של הילד והן בתחושת הערך העצמי שלו".

תגיות:הוצאותלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה