חדשות בארץ

יוזמה לתביעה נגד נשיא המדינה: "הכפשת את שמו של עם ישראל"

קבוצת אזרחים מבקשת לתבוע את נשיא המדינה ראובן ריבלין, על התבטאותו לפיגוע הטרור בכפר דומא

אא

תגובתו של נשיא המדינה לפיגוע הטרור בכפר דומא ממשיכה להכעיס אזרחים רבים. ברשת נפתח קמפיין התרמה בכדי לממן תביעה כנגד הנשיא. בתביעה דורשים האזרחים מנשיא המדינה להתנצל בפומבי כנגד דבריו "בני עמי בחרו בדרך הטרור", כיוון שבכך הכפיש את שמם והוציא דיבה על עם ישראל, כביכול. המהלך נעשה בהתייעצות עם עורך דין והפך עד מהרה לויראלי.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב יוזם התביעה, יוסי דוידוב, כי לא תוגש תביעה ייצוגית אלא תביעה אישית. "לצערי תביעה ייצוגית לא תתאפשר נגד הנשיא עצמו אלא נגד מוסד הנשיאות, לכן התביעה תהיה תביעה אישית אך בשמם של כל עם ישראל. התביעה לא תתבע סכום כסף או כל שווה כסף או טובין או טובות הנאה, התביעה תתבע דבר אחד – התנצלות מפורשת ומפורטת מנשיא המדינה לעם היהודי במדינת ישראל ובעולם".

כזכור, דבריו של ריבלין בעת שהגיב בכלי התקשורת הערביים על הפיגוע בכפר דומא עוררו זעם רב. ריבלין אמר: "יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי".

ריבלין הוסיף: "אל מול גל הטרור הפוגע בחפים מפשע, הבז לחיי אדם, הבז לשלטון החוק, מדינת ישראל והחברה הישראלית מחויבות לחשבון נפש. חשבון נפש שיבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. המנהיגות הישראלית, מימין ומשמאל, צריכה להביע קול ברור לא רק של גינוי לטרור אלא של מחויבות אמיתית למאבק באלימות, מאבק בגזענות, הכרה במחויבותנו להקפדה על ערכי החוק, כבודו של בית המשפט, ערכי הדמוקרטיה, וכבוד האדם שנברא בצלם".

תגיות:חדשות היוםחדשות בארץאקטואליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה