חדשות בארץ

השר גלעד ארדן: בקבוק תבערה אחד יכול לשרוף משפחה שלמה

בדיון פגרה שהתקיים לבקשת האופוזיציה תקף השר ארדן את השמאל הצבוע: "אתם מבטאים פעם אחר פעם אדישות לדם של מתנחלים"

אא

למרות פגרת הכנסת, התקיים היום (ג) דיון פגרה מיוחד כדי לדון בדקירות במצעד התועבה בירושלים ובשריפתו למוות של התינוק הפלסטיני בהצתת הבית בכפר דומא, לבקשתם של 25 מחברי האופוזיציה.

בדיון לא השתתף אף אחד מחברי הכנסת של 'הבית היהודי', ש"ס, 'יהדות התורה' ו'ישראל ביתנו' וכן מרבית חברי 'הליכוד' נעדרו מהדיון, כולל ראש הממשלה. חברי האופוזיציה התקיפו את אנשי הימין ואת החרדים בכך שאנשים מטעמם ביצעו מעשים אלו.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בשם הממשלה כי "אנחנו כחברה צריכים לעשות חשבון נפש, איך לעודד יותר סובלנות ולפעול למען איפוק ואיך כולנו יכולים להשתפר כחברה וכמדינה. האחריות היא אכן קודם כל על הממשלה לחפש כל דרך חוקית כדי לתפוס את הרוצחים ולהעמידם לדין ולדאוג שיקבלו את העונש החמור ביותר".

"בקבוק תבערה אחד יכול לשרוף משפחה שלמה" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)"בקבוק תבערה אחד יכול לשרוף משפחה שלמה" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

השר ארדן הוסיף ואמר: "יש גם דרך לא טובה להגיב לאירועים. להגיד שלא מדובר במיעוט ולצאת למסע ציד של המחנה השני זו לא הדרך שתביא את התיקון. שמעתי כאן אמירות רבות שפשוט מתעלמות מהמציאות. אתם מבטאים פעם אחר פעם אדישות לבקבוקי תבערה שנזרקים על המתנחלים. בקבוק תבערה אחד שנזרק על רכב יכול לשרוף משפחה שלמה. מתי מישהו מכם דרש את מעצרם של זורקי בקבוקי התבערה במזרח ירושלים או ב-443, ושמתבצעים יום יום ברחבי מדינת ישראל?"

ארדן פנה לח"כ פריג ותקף: "ח"כ פריג', כשהיית אצל אבו מאזן, שאלת את אבו מאזן למה הוא משלם כסף לטרוריסטים שהוכח שרצחו משפחות חפות מפשע? אני לא זוכר אתכם מזדעזעים אל מול אותה אווירה של הסתה וגיבוי לטרור כנגד המתנחלים, כשהיו כאלה שהאשימו אותם בחטיפת הנערים בגלל שהם נוסעים בטרמפים או גרים בשטחים. הצביעות הזו לא נגמרת רק כלפי הימין".

במהלך דבריו של השר ארדן נשמעו קריאות מחאה רבות מקרב חברי האופוזיציה כשחלקם אומרים: "אם זה מה שיש לך להגיד עדיף שלא תדבר בכלל".

השר ארדן אמר בסוף דבריו כי "אתם מבטאים פעם אחר פעם אדישות לדם של המתנחלים. מי שמכליל ציבור שלם בגלל שוליים, צריך לקחת בחשבון שהוא ישמע רשימה של מעשים נפשעים ומוסר כפול שמתקיימים גם במחנה שלו".

תגיות:בקבוק תבערהגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה