חדשות בארץ

חשש: שנת הלימודים החדשה לא תיפתח במועד

מרכז השלטון המקומי וארגוני ההורים מאיימים שלא לפתוח את שנת הלימודים אם משרד החינוך לא יעביר את התקציבים הדרושים להורדת הצפיפות בכיתות

אא

מחאת הסרדינים עלולה למנוע את פתיחת שנת הלימודים בזמן: הפעם, לא ההורים הם אלה שמאיימים בהשבתה, אלא הרשויות המקומיות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, המכהן בכובעו השני כראש עירית מודיעין, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מאיים כי הרשויות המקומיות לא יפתחו את שנת הלימודים במועד (ה-1 בספטמבר) בגלל חוסר הטיפול המתמשך בצפיפות כיתות הלימוד בישראל. הכיתות בישראל הן הצפופות ביותר במערב, ורק במדינות כמו סין וצ'ילה ניתן למצוא כיתות צפופות יותר.

ביבס אמר במכתבו כי מספר התלמידים בכל כיתה צריך לעמוד על 32 לכל היותר, כפי שקבעה וועדת שמחון שונתה על ידי משרד החינוך, ואשר משרד החינוך נמנע מפרסום מסקנותיה. למעשה, קיימת החלטת ממשלה מ-2008 המגבילה את מספר התלמידים בכיתה ל-32, אך מידי שנה נדחה יישום ההחלטה.

מאבקם של הרשויות המקומיות להקטנת הכיתות מנוהל בשיתוף פעולה עם פורום וועדי ההורים הישוביים, שאף השבית את שנת הלימודים מספר פעמים בשנה שעברה במחאה על צפיפות הכיתות. מרכז השלטון המקומי ופורום ההורים צפוי לקיים היום מסיבת עיתונאים משותפת בו יודיעו על אי פתיחת שנת הלימודים עד השגת היעד של הפחתת הצפיפות בכיתות.

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

במכתבו של ביבס אל ראש הממשלה נכתב כי: ״העובדה כי בתקציב המדינה לשנים 2016-2015 אין כל התייחסות לנושא ותקציב ייעודי לכך היא זלזול בתלמידי ישראל וההורים, כאשר לנושאים סקטוריאליים רבים נמצאו משאבים ופתרונות במסגרת תקציב המדינה, אך לנושא חשוב זה אין פתרון ואין מענה לשנים הבאות עבור מערכת החינוך הממלכתית הכוללת את מרבית תלמידי ישראל.״

לעת עתה, משרד החינוך מוכן לסייע בהפחתת הצפיפות בכיתות דרך תקצוב דיפרנציאלי, כלומר שינוי חלוקת תקציבי החינוך בין הרשויות באופן שבו הרשויות המשתייכות לאשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים יותר יקבלו תקציב גבוה יותר. מרכז השלטון המקומי, עם זאת, מתנגד בתוקף להצגה. בהופעתו לפנוי וועדת החינוך לפני מספר שבועות, אמר יו"ר המרכז חיים ביבס כי משמעות התקצוב הדיפרנציאלי היא פגיעה ברשויות המצויות באיזון תקציבי וגלגול ההוצאה הנוספת אל ההורים, אם דרך תשלומי הורים ישירים ואם דרך העלאת הארנונה. במקום זאת, דורש מרכז השלטון המקומי כי משרד החינוך יגדיר 'סל תלמיד' הכולל את כל שירותי החינוך הממומנים על ידי המדינה. לסל הזה, הם אומרים, צריך להיות זכאי כל תלמיד במדינת ישראל.

תגיות:שביתהבית הספרלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה