חדשות בעולם

נשיא ארה"ב אובמה בביקור בקניה אצל סבתא

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נחת בקניה בסוף השבוע שעבר. ההתרגשות באפריקה ובמשפחת אובמה גדולה

אא

במשך שש וחצי השנים האחרונות, בהן מכהן אובמה כנשיא ארה"ב, ניסו מתנגדיו הפוליטיים להשתמש במוצאו הקנייתי. המתנגדים טענו (מה שלא נכון) שאובמה נולד בקניה ועל כן, על פי חוקת ארה"ב, אינו יכול לכהן כנשיא. לפני ארבע שנים אובמה אף נאלץ להציג את תעודת הלידה שלו, שהונפקה בהוואי, כדי להסיר ספקות. מי שכן נולד בקניה הוא אביו של אובמה, שהביא אותו לעולם יחד עם אישה לבנה.

הפעם הקודמת שהגיע אובמה לקניה הייתה כאזרח, לפני 28 שנה. קשה להשוות בין שני הביקורים: אז המתינו לו בשדה התעופה כמה קרובי משפחה ואחר כך נסע לכפר של משפחתו ב"חיפושית" פולקסווגן. הפעם כבר חיכו לו סידורי אבטחה חסרי תקדים ולימוזינה נשיאותית משוריינת, המלווה בצי של רכבי אבטחה. המשותף לשני הביקורים הוא שבשניהם טרחה סבתא שרה לבוא לשדה התעופה.

ברק אובמה (צילום: עמוס בן גרשון / פלאש 90)ברק אובמה (צילום: עמוס בן גרשון / פלאש 90)

הביקור הנוכחי בקניה לא יכלול ביקור בכפר של משפחתו. לדברי יועציו, הביקור לא מתאפשר בגלל "בעיות לוגיסטיות". ה"בעיות" הללו הן החשש לביטחונו של הנשיא מפני ארגוני טרור איסלאמיים שעשויים לנסות לפגוע בו.

במהלך הביקור, אכל אובמה אכל ארוחת ערב עם סבתו שרה ועם אחותו למחצה אומה. בנוסף למפגשים האישיים עם בני המשפחה, ישתתף הנשיא בכמה אירועים ממלכתיים, ינאם ב"פסגת היוזמה הגלובלית" ובפני מנהיגי נוער מקומיים. אחר כך הוא ימשיך לאתיופיה, וינאם בכנס של האיחוד האפריקני.

תגיות:ברק אובמהקניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה