מעניין

חמש מפלצות אמיתיות שקיימות בעולם

למה להמציא מפלצות, כשיצורים מפלצתיים באמת קיימים כבר בעולם שלנו? מעכביש שאוכל ציפורים ועד ערפד אמיתי: כל החיות שאתם לא רוצים לפגוש

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הדמיון האנושי המציא לא מעט מפלצות במשך ההיסטוריה, מהמפלצת של אגם לוך נס ועד נחש הים המיתולוגי. היום, כשהיידע הביולוגי שלנו רחב בהרבה, אפשר לומר בבטחה שאין שום צורך לדמיין מפלצות: על כדור הארץ שלנו מתהלכים יצורים אמיתיים בעלי תכונות מפלצתיות. הנה חמישה מהבולטים שבהם.

1. דיונון ענק – רוב הדיונונים מגיעים לגודל של כמה עשרות סנטימטרים ואינם מפחידים במיוחד. הדיונון הענק, לעומת זאת, הוא קטגוריה בפני עצמו. נמדדו כבר דיונונים באורך של 13 מטרים, ויש טענות שהדיונון יכול להגיע גם לאורך של 20 מטרים. לדיונון הענק יש בין שמונה לעשר זרועות ציד שעליהן יש בליטות חדות שעוזרות לדיונון למחוץ את טרפו. אבל לא הזרועות הן הדבר המחריד ביותר בדיונון, אלא דווקא העיניים שלו: עיניו של הדיונון הענק הן העיניים הגדולות ביותר מעיניו של כל יצור חי: בקוטר של כשלושים סנטימטרים! הדיונון הוא חיה חמקנית וקשה ללכידה: עד 2005, לא היו בנמצא שום תצלומים של דיונון חי, אלא רק של דיונונים מתים. ב-2005 הצליחו מדענים לראשונה לצלם דיונון בעומק של 900 מטרים מתחת למים ליד חופי יפן.

2. גוליית אוכל ציפורים – זהו שמו התיאורי של העכביש המחריד ביותר שתראו אי פעם, מסוג טרנטולה. העכביש הזה יכול להגיע למשקל של 170 גרמים, ומוטת רגליו היא שלושים סנטימטר. כפי ששמו מעיד, הגוליית הזה מסוגל לאכול ציפורים, אם כי הוא מעדיף חרקים, חסרי חוליות ובעלי חוליות קטנות. בטבע תועדו מקרים של טרנטולות גוליית אוכלות לטאות, עטלפים, ואפילו נחשים ארסיים. אגב, הגוליית הזה הוא בדרך כלל גברת גוליית - בעוד שהנקבות חיות עד 25 שנים, הזכרים מתים בצעירותם: הנקבות פשוט טורפות אותם. שיש לו ניבים ארסיים כבר אמרנו? מומלץ להתרחק.

3. עטלף ערפד – עטלף הערפד הוא האחראי לכל ז'אנר הערפדים הפופולארי, מדרקולה ועד ימינו. סביר להניח שאף סופר לא היה הוגה במוחו הקודח את הרעיון של יצור מעופף מוצץ דם לולא קיומו של יצור מעופף מוצץ דם בטבע.  ערפדים הם עטלפים שניזונים אך ורק מדם. מידי לילה, בחסות החשכה, הערפדים יוצאים לחפש מזון: אדם, חיה או ציפור השקועים בשינה. כשהעטלף מאתר קורבן מתאים, הוא נוחת ומדלג לעברו: הערפד הוא העטלף היחיד שיכול ללכת. כשהוא מגיע אל הקורבן, הערפד נושך אותו בשיניו החדות כתער ומלקק את הדם. הוא גם מפריש ארס בנשיכה, כדי להותיר את הפצע פתוח וזב דם. למרבה השמחה, הסיכוי שתיתקלו במוצץ-הדם הזה הוא קלוש: ערפדים חיים בעיקר במערות בדרום אמריקה ובמרכזה.

4. פיתון בורמזי - לאנשים רבים יש סיוטים על נחשים. והנחש המפחיד ביותר, בסיוט המבעית ביותר? הוא קיים באמת, וקוראים לו פיתון בורמזי. מדובר בנחש ענק באמת, המסוגל להגיע לאורך של חמישה עשר מטרים ומשקל של 450 קילוגרמים. את כל המסה הזו הנחשים מנצלים היטב כדי לכרוך את גופם הענק סביב קורבנם ולחנוק אותו למוות. אחרי שהקורבן מת, הם בולעים אותו בשלמותו בעזרת לסת גמישה להפליא. הנחשים הללו, שחיים בעיקר בדרום מזרח אסיה, נחשבים היום לבעלי חיים בסכנת הכחדה. אבל אם חלילה תפגשו אחד כזה פנים אל פנים, כנראה שלא תאמינו שמבין שניכם – הנחש הוא זה שבסכנה...

5. תנין היאור - התנין הזה זכה לשמו בגלל היותו נפוץ באגם הנילוס, כמו כן גם בשאר חלקי אפריקה. התנין הזה מגיע לגודל של בין 3.5 ל-5.5. מטרים, אבל לא הגודל שלו הוא הדבר המפלצתי בו. התנינים הללו הם הרוצחים הסדרתיים של הטבע: הם יהרגו כל דבר שלא נראה יותר גדול מהם, וזה כולל בני אדם. להקות תנינים חיסלו בעבר חיות ענקיות כמו קרנף בלי מחשבה שניה. אבל מה שמטריד, כמובן, הוא העניין הרב שהתנינים האלה מגלים בבשר בני אדם: הם אחראים למותם של מאות אנשים מידי שנה. 

תגיות:מפלצת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה