חדשות בעולם

ירושת ענק בתנאים מגבילים. מעוניינים?

הצוואה המגבילה: מיליונר הוריש לבנותיו הון אך התנה זאת בכללים ותנאים

אא

הדוגמה המוחשית ל"צרות של עשירים" באה בצורת צוואה שהוריש מיליונר אחד לשתי בנותיו: מוריס לאבוז, מיליונר שהשאיר אחריו 37 מיליון דולר, הורה להעביר את הונו לבנותיו אך לא ויתר על השליטה עליהן גם מהקבר. צוואתו הינה מסמך דרקוני במיוחד שדי מוציא את החשק לקבל את הכסף.

הבנות: מרלנה בת ה-21 וויקטוריה בת ה-17 תצטרכנה לעמוד בכמה תנאים נוקשים על מנת לקבל את החלק שלהן.

איש העסקים המולטי מיליונר מניו יורק הוריש 10 מיליון דולר לכל אחת מבנותיו באופן שווה. בצוואה קבע כי הן תקבלנה את החלק שלהן כאשר תגענה לגיל 35. אביהן המיליונר איפשר להן לזכות ב"בונוסים" גם לפני כן אם תעמודנה בכמה תנאים: תרכושנה השכלה מאוניברסיטה מכובדת, תינשאנה כהלכה, תמצאנה עבודה טובה ולא תבאנה ילד מחוץ לנישואין. לא פחות.

באי כוחו של לאבוז קיבלו הוראה מהאב לאפשר להן לקבל חצי מיליון דולר אם הן תתחתנה עם בחיר לבן לפני גיל 35, כל עוד הוא יחתום על הסכם שלא ייגע בכספן. הן תקבלנה 750 אלף דולר אם תירשמנה למוסד אקדמי מכובד ותכתובנה חיבור בן 100 מילה על מנת לתאר מה בדיוק הן מתכוונות לעשות עם הכסף. בצוואה לאבוז ציין גם שתוך חמש שנים מובטח להן תשלום שנתי בסכום הגבוה פי שלושה מההכנסה הרשומה של החזרי המס של הבנות.

הבנות תוכלנה להרוויח אותו סכום אם תטפלנה באימן, אשר הייתה בתהליך גירושין מהבעל כאשר מת. היא אמנם לא קיבלה כלום לפי הצוואה ומתכננת לערער, אבל לפי סברתו של האב היא חתמה על הסכם ממון ולכן אין לה זכויות במקרה זה. כמו כן, אם הבנות לא תעבודנה ויהיו להן ילדים, תקבל כל אחת 3 אחוזים מערך הירושה שלהן בכל תחילת ינואר. אכן, האיש עזב את העולם אך ימשיך להיות נוכח בחייהן של בנותיו למשך רוב ימי חייהן...

לאבוז חתם על הצוואה תשעה חודשים לפני שמת והוא השאיר מאחוריו הון של 37 מיליון דולר ומה שלא הוריש לבנותיו ייתרם לצדקה, במיוחד לארגון של מייקל ג'יי פוקס, החוקר את מחלת הפרקינסון.

תגיות:צווואהירושה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה