חדשות בעולם

הרשת סוערת: רופא שיניים אמריקני צד את האריה הכי מפורסם באפריקה

ככל הנראה, רופא שיניים אמריקני שילם כ־55 אלף ד' כדי לירות בחיה הפופולארית ביותר בשמורות הטבע של זימבבואה

אא

התעלומה שטלטלה את זימבבואה נפתרה: אותר הרוצח של האריה המפורסם במדינה. לפני מספר שבועות נמצאה גופתו של ססיל, אריה בן 13, שהיה אחת האטרקציות המרכזיות לעשרות אלפי התיירים שפקדו את שמורת הטבע הלאומית הואנגה. ססיל היה בעל מזג מאוד רגוע וכי מעולם לא תקף בני אדם. פניו התנוססו על פוסטרים והוא עצמו היה נושא למחקר של אוניברסיטת אוקספורד הבריטית.

ראשו של האריה נערף ועורו נפשט מעל גופו. עם הימצאה גופתו של ססיל, החלו הרשויות המקומיות בזימבבואה במאמצים לאיתור החשוד. כעת נפתרה התעלומה.

העיתון הבריטי ה"דיילי טלגרף" דיווח אתמול (ג') כי ססיל, נרצח, ככל הנראה, על ידי וולטר ג'יימס פאלמר, רופא שיניים אמריקני תושב מדינת מינסוטה. פאלמר שילם כ־55 אלף דולר כדי לירות ולחסל את מלך החיות האהוב.

ככל הנראה, במהלך צייד בפארק הלאומי "הוואנג'ה" ב־1 ביולי נפצע ססיל ולמחרת אותר על ידי הציידים, חוסל ולאחר מכן ראשו נערף ועורו הופשט. צייד מקצועי שהשתתף בציד סיפר כי דיווח יום למחרת על התקרית, שלטענתו היתה "טעות". הוא ובעל הקרקעות הגובלות לפארק הלאומי נעצרו ויופיעו בבית המשפט ב־6 באוגוסט. על פי החוקים המקומיים, צייד חיות אינו חוקי בפארקים עצמם.

ארגוני שימור הסביבה הביעו כעס על חיסולו של ססיל בן ה־13, הן בגלל שהיה ידידותי יחסית לתיירים ונראה כאילו הוא נהנה בחברת בני אדם והן בגלל אופן חיסולו. ססיל פותה לצאת משטח בשמורה ואז נורה בחץ וקשת. "הוא אף פעם לא הפריע למישהו", ציין ג'וני רודריגוס, העומד בראש כוח המשימה לשימור הסביבה בזימבבואה.

בהודעה מטעמו ציין פאלמר, החשוד בירי, כי לא נעשתה אליו פניה מצד הרשויות וכי לא היה מודע לפופולאריות של ססיל. להגנתו טען: "למיטב ידיעתי כל הטיול היה חוקי וטופל ונוהל באופן ראוי".

תגיות:אפריקהאריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה