מעניין

'הצדיק' החרדי של חיים הכט

הבעיה במקרר הייתה כל כך פשוטה, שכל מה שהיה על הטכנאי לעשות הוא לחזק את האזיקון שנגע בכנף המאוורר, כדי להפסיק את הרעש שנבע ממנו. מי יצא צדיק הפעם? תראו בעצמכם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

האזיקון של המקרר שוחרר במתכוון והרעיש כמו מכסחת דשא. כל מה שהטכנאי התבקש לעשות הוא לחזק את האזיקון סביב צמת החוטים, כדי שהוא לא ייגע בכנף המאוורר, ויגרום לרעש מחריש האוזניים. מחיר תיקון הבעיה: בין 200-350 ש"ח. 

אז מי יצא צדיק במבחן המציאות, הפעם?

מסתבר שלמצוא צדיקים אמיתיים בימינו, הוא לא עניין של מה בכך: הטכנאי הראשון שמוזמן לתקן את הבעיה "מוצא" לפתע בעיה נוספת - מנוע לא תקין, ומחייב את הלקוח בסכום אגדי של (לא פחות ולא יותר) 5,400 ש"ח (!). כן, כן, אתם שומעים טוב וזה קורה ממש מתחת לאף שלנו. "בתסריטים הכי גדולים שלנו לא חשבנו שזה יגיע לסכומים כאלה", אומר חיים הכט מאחורי הקלעים. "ממש סחיטה לאור היום". 

אחריו נכנס טכנאי שני, שגם אליו נישאות עיניים מתחננות מאחורי הקלעים, כאומרות: 'בבקשה, אל תאכזב. זה בסך הכל אזיקון קטן שצריך לחזק. תעשה מה שצריך, תן מחיר הוגן, ותצא צדיק'. המצלמה עוקבת אחר פעולותיו ולרגעים נדמה שהנה, יש תקווה.

טכנאי המקררים - מנדל סאלםטכנאי המקררים - מנדל סאלם

אלא שזו התנפצה עד מהרה ברגע בו הזדקף הטכנאי, צעד לכיוון הדלת והכריז שהוא הולך להביא מנוע חדש. "מה מנוע, למה מנוע?", מזדעק חיים הכט בשנית, "אזיקון, זה כל הסיפור". אך הטכנאי 'שלנו' לא חוזר בו. הוא מחליף את מנוע המאוורר (שהיה תקין, אגב) במנוע חדש, ו'על הדרך' מואיל בטובו לחתוך גם את האזיקון. כמה עולה הסיפור הזה לבעלים? "אני לוקח על זה 850 ש"ח, אבל בשבילך אני אעשה הנחה. תן לי 750 ש"ח". פניו של חיים הכט מתכרכמות למשמע ההצעה. "באמת תודה רבה לך. יופי של הנחה סידרת לנו".

חיים הכט פוגש את מנדל סאלםחיים הכט פוגש את מנדל סאלם

ואז, כשנדמה שכלו כל הקיצין - צועד אל תוך הבית פנימה טכנאי בעל חזות חרדית, מנדל סאלם שמו. סאלם הוא אב לשישה ילדים וסב לנכדים מנתניה, שעובד מזה כ-30 שנה בתחום. בשונה משאר הטכנאים, הוא אינו מבזבז זמן יקר, ולא 'ממציא' בעיות שלא היו ולא נבראו. תוך דקות ספורות נחתך האזיקון ובעיית הרעש סודרה. ומה המחיר? חיים הכט נותר המום: 250 ש"ח בלבד. בעיות אין, אבל יראת שמיים יש, והרבה. 

הכט צוהל. "את האדם הזה, אני מוכרח לפגוש". סאלם מוזמן שוב אל הבית, הפעם כדי לפגוש את מי שיעניק לו תעודה ומדלייה שכותרתה 'יצאת צדיק'. סאלם מתרגש עד דמעות ומודה לכולם. "נתת לי כוח. מילאת לי עכשיו את המצבר לעוד כמה שנים", אמר ומיד הוסיף, "בעזרת ה' נעשה ונצליח. לחיים, בברכה לכולם". ומה לנו נותר להגיד על זה? כן ירבו כמותו. 

רגע הענקת המדליה והתעודה של 'יצאת צדיק'רגע הענקת המדליה והתעודה של 'יצאת צדיק'

תגיות:חיים הכט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה