חדשות בארץ

בזכות הרב גרוסמן: הנער הסכים לכימותרפיה

יום שלם הקדיש הרב גרוסמן עבור הנער בן ה-16 שחולה בסרטן. פגישות עם סמנכ"ל בית החולים, מנהלת מחלקת אונקולוגיה ילדים, הילד, ההורים, הרב קוק והגר"ח קנייבסקי, עד לפתרון

אא

לאחר שסירב במשך תקופה ארוכה לקבל טיפול כימותרפי נגד מחלת הסרטן, ואף נעצר והוחזר לבית החולים בהוראת בית המשפט, הסכים הנער בן ה-16 לקבל את הטיפול מרצונו.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי מי שגישר בין הצדדים היה הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק.

בעוד שאתרי החדשות דשו בנושא אך לא עשו מאום, קמו מספר יהודים והתגייסו למען הנער. יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, ביקש מהרב גרוסמן להגיע לבית החולים רמב"ם ביום שני בשעה 11:00, ואמר לו כי מדובר בפיקוח נפש. הרב גרוסמן נפגש עם סמנכ"ל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל, ולאחר מכן עם מנהלת מחלקת אונקולוגיה ילדים וקיבל מהם הסבר מלא אודות המצב.

לאחר מכן נכנס הרב לחדרו של הנער, שאמר לו מיד: "מרגע זה אתה הרב שלי. מה שתגיד לי אני עושה". הרב והנער ישבו שם לשיחה של למעלה מ-40 דקות, כשהנער מתרפק על הרב בבכי תמרורים והרב מחבק אותו כמו אב לבנו. 

הרב גרוסמן עם הילד (צילום: באדיבות המצלם)הרב גרוסמן עם הילד (צילום: באדיבות המצלם)

משם המשיך הרב גרוסמן לטבריה, לשיחה עם הורי הנער, שוחח עם ההורים למעלה מ-3 שעות רצופות, והצטרף אליהם לרבם ומורה דרכם הרב דב קוק.

הרב קוק נתן למשפחה מכתב, בו הוא מורה להם לפעול לפי הוראותיו של הרב גרוסמן, אבל בתנאי שמרן רבי חיים קנייבסקי יאשר זאת.

הרב גרוסמן בן ה-70 נסע היישר מטבריה לבני ברק, לביתו של רבי חיים קנייבסקי. עם תשובתו של רבי חיים, חוזר הרב גרוסמן לטבריה להורים ולרב קוק.

כך נסללה הדרך. ההורים והילד התקשרו להנהלת בית החולים וההדורים יושרו. הנער אמור להתחיל לקבל את הטיפול הבוקר, תוך חיבוק ותמיכה מכל הגורמים. 

שמו של הנער לתפילה: אוראל בן חגית לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עם ישראל.

תגיות:הרב דוד גרוסמןמחלת סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה