מעניין

חדש במדע: הטיפות שיצליחו למנוע עיוורון

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה המציאו טיפות עיניים לטיפול במחלת הקטרקט. לטענתם, התרופה החדישה תמנע את הצורך בניתוח עיניים ואף תעזור בריפוי

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ארה"ב: חוקרים הצליחו להתחקות אחר נוסחא מיוחדת לצמצום וריפוי של מחלת העיניים הידועה בשם קטרקט, שגרמה לעיוורון של חולים רבים שסובלים ממנה. אמנם מדובר בתרופה שטרם נוסתה בפועל, אך צוות החוקרים אופטימי באשר לתוצאות שתניב התרופה לכשזה יקרה, ואף טוענים שהתרופה החדשנית (שתימכר בצורה של טיפות עיניים) תחליף את הטיפול המוצע כיום בשוק - ניתוח יקר ופולשני. 

הסיבות המובילות לקטרקט הן רבות ושונות. במקרים רבים מדובר במחלה מולדת, בפעמים אחרות זה נובע מטיפול ממושך בתרופות כימיות, משינויים מטבוליים, מחבלות, מהיסטוריה של מחלות עיניים כרוניות, גיל מבוגר ועוד. 

הקטרקט אמנם אינו יכול להתפשט מעין אחת אל רעותה, אולם כשהמחלה הולכת וגוברת והחולה אינו מטופל כראוי - האישון הופך לעכור יותר ויותר, והחולה יכול ללקות בעיוורון מוחלט. ממחקרים שנעשו ברחבי ארה"ב עולה כי למעלה ממחצית אוכלוסיית המבוגרים, סובלת מקטרקט. חלקם נותחו כבר, ואחרים עודם ממתינים ברשימה ההולכת ומתארכת, לתורם. הניתוח להסרת הקטרקט מוכר כניתוח בטוח, ושאינו מסכן את חיי החולים, אולם בבתי רפואה רבים בעולם - אין אפשרות לבצעו כלל, זאת כתוצאה ממחסור במנתחים מוסמכים או בכלים מתקדמים לביצוע אופרציות שכאלה. 

מממצאי מחקר מקיף שנעשה על ידי 'קרן פרד הולווס', עולה כי כיום סובלים מעיוורון כ-33 מיליון בני אדם, בקירוב. מחצית מהם לקו בעיוורון בעקבות קטרקט - נתון מזעזע כשלעצמו, בהתחשב בכך שהניתוח יכול היה לסייע במניעתו. לפיכך, ברור לכולם מה תהיינה ההשלכות של טיפות מהסוג הזה: לא די בכך שיצליחו לרפא את הקטרקט ולמנוע את הצורך בניתוח הכואב והיקר (שלא לדבר על ההמתנה הארוכה בעבורו), אלא אף יצליחו להציל את החולה מלהגיע לעיוורון, חלילה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה