פוריות

בעיות פוריות? אל ייאוש

הוא מוזמן לכנסים החשובים ביותר בארץ ובעולם בנושא פוריות, מגיעים אליו זוגות מכל רחבי העולם, ובעקבות הכוונתו נולדו כבר כ-15 אלף תינוקות. הרב משה שלזינגר, יו"ר ארגון "פרי חיים", בראיון מיוחד

אא
 
כבר 20 שנה שהרב משה שלזינגר, יליד הונגריה, ראש מוסדות "מענה ושמחה", יו"ר ארגון "פרי חיים" ונשיא בית הדין לענייני ממונות, נמצא בתחום הפוריות. רק שבוע שעבר חזר מכנס בינלאומי בקולורדו, לאחר שביקר במקומות נוספים בעולם לצורך פיתוח מחקר בתחום הפוריות, תוך סיוע לקהילות יהודיות הנמצאות בוונצואלה, מקסיקו, ניו יורק, צרפת, קנדה, ציריך ועוד.
 
את הראיון אנו עורכים בתוך דירה צנועה בלב בני ברק, שבה הרב מקבל אחת לשבוע זוגות לייעוץ והכוונה. למרות כל הידע, הרב שלזינגר מעולם לא דרך בפקולטה לרפואה ולא סיים שבע שנות אקדמיה בנושא. על השאלה המתבקשת איך הגיע הרב לתחום כה מרתק, הוא עונה בפשטות: "על רקע אישי". מסתבר שלרב ולרעייתו לא היו ילדים שנים רבות, והמצוקה האישית היא שהביאה אותו לחקור את הנושא לעומק. כיום ב"ה חולקים בני הזוג תאומים - בן ובת - ועוד כ-15 אלף תינוקות נוספים, שנולדו וממשיכים להיוולד בעקבות הכוונת הרב.
עם המחקר האישי וההתעמקות בנושא, יותר ויותר זוגות הגיעו אל הרב כדי לשמוע את חוות דעתו בנושאים שונים בתחום הפוריות. מזה ארבע שנים מקבל הרב זוגות לאורך כל השבוע "חוץ מליל שבת כי אני לא מרים את הטלפון", מסביר הרב ומוסיף, "ואז זה רק מי שתופס אותי כשהוא דופק בדלת".
 
לפני ארבע שנים, לאור הביקוש הגדול, הוקם ארגון "פרי חיים" שדואג לארגון הפגישות עבור הרב ברחבי הארץ, מהצפון ועד לדרום, וכן לתיאום מפגשים ושיחות בין נשים וגברים הזקוקים לתמיכה נפשית ורגשית בנושא. כמו כן מפעיל הארגון מוקד ייעוץ למבוטחי קופות חולים לגבי זכויותיהם, ומקיים שיעורי העשרה למדריכי חתנים בעניין בעיות פוריות שונות, גמ"ח תרופות ועוד.
 
נשאלת השאלה: הרב לא למד רפואה, אז למה שזוגות יגיעו להכוונה אצלו ולא יעדיפו רופא קונבנציונלי?
"עניין הפוריות הוא מאוד אינטימי, וכשזוג הולך לרופא ושומע מושגים כמו זריקות, כדורים, בדיקות מעבדה וכו, הוא חש רתיעה ומבוכה גדולה", מסביר הרב שלזינגר. "בשונה מאורטופד, למשל, שהביקור אצלו בדרך כלל חד פעמי, טיפולי פוריות עלולים להימשך לאורך זמן, ואז הזוגות מרגישים שהם צריכים מעין אבא גדול שעומד מאחוריהם ומבין בנושא. הצעות הרפואה הקונבנציונלית יכולות להיות מאוד רחבות ומגוונות. לעתים הזוגות שואלים על העדפה לטיפול מסוים, ולעיתים מתייעצים בנושאים שבין הלכה לרפואה, שהרי רופא לא תמיד ידאג לצד ההלכתי של הדבר".
 
ואין התנגשות בין הרופאים לבינך? הם לא מרגישים שאתה פולש לתחום שלהם?
"עשיתי עם הרופאים הסכם: הם לא מתערבים בתחום ההלכתי, ואני לא מתערב בתחום הרפואי. והם טוענים (צוחק) שאני מפר את ההסכם כבר 20 שנה. אבל האמת היא שיש בינינו יחסים טובים מאוד. אני מכיר ועובד עם כל הגדולים, והרופאים באמת סומכים עליי. נכון שרופאים קטנים מרגישים מאוימים, אבל ככל שהרופא גדול ומנוסה יותר, כך הוא מוכן לשמוע יותר. אדרבא, הם מרגישים שאני עושה להם חלק מהעבודה, ורואים בי שותף מלא".
 
אני מניחה שיש טיפולים שההלכה אוסרת, וזה ודאי מגביל בצורה מסוימת את הצלחת הזוג לזכות בפרי בטן. האם קרו מקרים בעבר שההלכה לא אפשרה בשום דרך את הטיפול, והזוג נותר ללא ילדים?
"90% מהבעיות נפתרות מבחינה הלכתית על דרך הגלאט כושר. 5% נוספות נפתרות בדרך כושר, אבל לא גלאט. יש כמובן גם מקרים שבהם הזוגות מגיעים ללא איברי הרבייה, ואז אין בידיי להושיע. איני יכול ליצור אותם במקום שאינם קיימים. זה כבר נתון לידי הקב"ה".
 
מה עומד מאחורי עקרון הייעוץ והעידוד שהרב מעניק לצד הטיפול הרפואי?
"אני לא עובד לפי סטטיסטיקות, ומאמין שכל עוד הנר דולק - אפשר לעזור. אז במקרים מסוימים אלחץ על הרופאים להמשיך לטפל, למרות שמבחינה הסתברותית אין סיכוי רב, ואז אתעקש שיעשו גם את הטיפולים היצירתיים שהרפואה לא עושה בדרך שגרה. רק כך אפשר להצליח בכל זאת. עיקר הסיוע שלי הוא לזוגות נבוכים שהולכים לאיבוד במערך הזה. אחרי שאני שומע את הבעיה, אני יודע למי לשלוח אותם ולאן, כי יש לי היכרות טובה עם הרופאים, ואני מכיר את ההתמחות של כל אחד מהם".
 
לסיום, נשמח אם תעניק טיפים לקוראים.
"לעיתים אנשים נקלעים למערבולת של עשיית סגולות, והליכה לבאבות שונות לקבלת מיצים ותערובות שונות. כך הם שורפים זמן יקר, וחבל. חשוב שאנשים יידעו שאני לא נותן אפילו אקמול. בשום אופן לא. זה ניתן רק ע"י רופא. מה שכן, אני יכול זה לייעץ, להמליץ על רופא כזה או אחר, לכוון לטיפול מסוים או אף לדבר עם הרופא המטפל לגבי המשך דרכי פעולה."המוטו שלי הוא אל יאוש. אני מבקש מזוגות לא להרים ידיים, לא להתבייש ולא לשרוף זמן יקר, כי לפעמים הזמן קריטי. אני תמיד נותן שיעורי בית לזוגות לחייך כל שעה במשך רבע שעה, כי התקווה והעידוד מאוד חשובים להצלחת התהליך. בנוסף יש לזכור את כח התפילה. הקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים, וצריך לדעת שתפילה היא מטרה ולא אמצעי. דבר נוסף: רבים חושבים שטיפולי פוריות מתקשרים בהכרח עם הוצאות כספיות כבדות, מה שכלל אינו נכון. זכינו בכך שישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שמממנת את כל טיפולי הפוריות עבור שני הילדים הראשונים. גם הייעוץ אצלי אינו עולה כסף. ביכולתנו לעזור. אנשים רק צריכים לבוא ולהיעזר".
 
הרב משה שלזינגר: 02-5001501
לקביעת תורים: 02-5004161
למידע אודות פעילות הארגון: 054-8426913
 
תגיות:הרב משה שלזינגרפוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה