חדשות יהדות

הרב לאו להורים: בחרו מוהלים מוסמכים

הרבנות הראשית פונה לציבור בקריאה להעדיף מוהל שעבר הכשרה מקצועית מוכחת והוא בעל רישיון בתוקף

אא

אתמול (ד') ערכה מחלקת הבריתות ברבנות הראשית לישראל כנס מוהלים ארצי לחידוש ההנחיות לקבלת רישיון מוהל.

בכנס השתתפו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, נציגי הוועדה לפיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית בראשות ד"ר אלי שוסהיים, רבנים ומוהלים ותיקים.

על פי הנהלים, על כל מוהל לחדש את הרישיון שלו בכל חמש שנים. החידוש מתבצע על ידי הגשת טפסים נדרשים, הצגת תוצאות בדיקות רפואיות והשתתפות בכנסים.

הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר בכנס כי "שיתוף הפעולה הפורה שבין הרבנות הראשית לבין משרד הבריאות בוועדת המוהלים מביא לכך שהמוהלים שמחדשים את הרישיון היום הם המוהלים המקצועיים והטובים ביותר, הן מהצד ההלכתי והן מהצד הרפואי". במהלך דבריו ציין הרב הראשי, כי "לשמחתנו הנתונים מוכיחים כי מקרי התקלות בבריתות שהתבצעו ע"י מוהלים מוסמכים הינם אפסיים ומגיעים ל 0.0009% מהבריתות. אנו מאחלים שגם בכל התהליכים הרפואיים האחרים יגיעו לאחוז נמוך שכזה".

בסיום דבריו יצא הרב לאו בקריאה להורים, כי בטרם יבחרו מוהל למול את בנם, יוודאו כי הוא מחזיק ברישיון בתוקף, כדי שהברית תתבצע בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מנכ"ל הרבנות הראשית, עו"ד עודד פלוס, אמר כי "חידוש וריענון ההנחיות נותן לנו הזדמנות לחזק את הקשר האישי שכבר קיים בין המוהלים לבין הוועדה לפיקוח על המוהלים. עצם העובדה שכל חמש שנים המוהלים מחויבים לחדש את רישיונם רק מדגישה את חשיבות הנושא שאל לנו להקל בו ראש".

תגיות:הרב דוד לאומוהליםברית מילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה