חדשות יהדות

הכירו את האנשים שינסו לחייב עסקים לסגור בשבת

קבוצת אנשי פועלים לקידום חוקים שיחייבו סגירת עסקים בשבת. "אני זועק את כאבי כמקופח", אמר מייסד קופיקס וסופר קופיקס

אא

אנשי עסקים דתיים בחלקם הקימו התארגנות במטרה לכפות סגירת עסקי מסחר בשבתות. ההתארגנות, הקוראת לעצמה "קואליציה לשבת שוויון", הוצגה אתמול (ב') במסיבת עיתונאים שקיימה בבית סוקולוב בת"א.

חברי הקואליציה התאחדו לפעילות משפטית וציבורית משותפת על מנת לאפשר יום מנוחה בשבת. בין המהלכים שהקואליציה מקדמת הוא קידום שינויי חקיקה על מנת לקבוע באופן מובהק כי על פעילויות מסחר להיות סגורים בשבת.

אחד מחברי הקואליציה הוא אבי כץ, מייסד קופיקס וסופר קופיקס, שהיה גם בין התורמים למאבק סגירת המכולות בשבת בתל אביב וייסד את חברת "שבת מנוחה" לסגירת עסקים בשבת. גם יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת סופרמרקטים "אושר עד", הפונה בעיקר למגזר החרדי, חבר בקואליציה.

אבי כץ, מייסד קופיקס (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אבי כץ, מייסד קופיקס (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בקואליציה חברים גם שמות מפתיעים יותר: צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר ויאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים. בנוסף נכחו בעלי עסקים קטנים מראשון לציון, אשדוד, באר שבע ותל אביב.

אבי כץ, חבר הקואליציה, אמר "אני זועק את כאבי כמקופח. מנכ"ל רשת שיווק שפתוחה בשבת לא עבד יום שבת אחד בחיים שלו, את זה אני מבטיח לכם. הקואליציה הזו היא התארגנות של אנשים שנושא המנוחה בשבת כואב להם, פוגע בהם ולכן אנו פועלים בעניין. התארגנו לקואליציה כדי לומר 'די לקיפוח'. אנו נאבקים על קיפוח במספר מישורים, הסוציאלי - ישנם גורמים שתוך כדי הסתתרות מאחורי ערך הפלורליזם מעסיקים עובדים זרים שנאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע.

יהודה לניאדו, מנכ"ל אושר עד, אמר כי "אמנם אני מנהל רשת שיש לה צביון דתי חרדי, אבל בנושא הזה אני חושב שאני מייצג את כל הרשתות והעסקים שלא פתוחים בשבת, כשאני אומר שנוצרה אפליה לטובת האנשים שמצפצפים על החוק וגורמים לנזק כלכלי לצייתנים שלא פותחים את עסקיהם בשבת".

הרצאתו של הרב זמיר כהן על העונג המיוחד ביום השבת:

 

הרצאתו של הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, על ערכה המיוחד של השבת:

 

הרצאתו של הרב דודי ברוורמן על העונג בשמירת השבת:

 

תגיות:שבתעסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה