חדשות בעולם

100 מיליון דולר: זה הסכום שיוקצב עבור איתור חייזרים

100 מיליון דולר ועשר שנים: זה מה שמוכנים אסטרונומים לבזבז עבור חיפוש אותות המצביעים על קיום חיים תבוניים בגלקסיות הקרובות לכדור הארץ

אא

לא חבל על הכסף? במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ב) בלונדון הכריזו מדענים בעלי שם, בראשם סטיבן הוקינג, על שורת יוזמות חדשה בהיקף של מאה מיליון דולר - המאמץ הגדול ביותר בהיסטוריה - לגילוי חיים אינטליגנטיים בכוכבים אחרים.

התכנית, הקרויה "Breakthrough Initiatives" ("יוזמות פרצות דרך") זוכה לגיבוי כלכלי של המיליארדר הרוסי יורי מילנר, פיזיקאי בהשכלתו, שהרוויח את הונו מהשקעה מוקדמת בפייסבוק.

"אין שאלה גדולה מזו. הגיע הזמן להתחייב למצוא את התשובה - לחפש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ", אמר הוקינג במסיבת העיתונאים, והדגיש כי היוזמה תתמקד במציאת חיים תבוניים. לדבריו, מדובר במשימה מרוכבת בהרבה במציאת סימני חיים פרימיטיביים.

במסגרת היוזמה הראשונה של התכנית יסרקו אסטרונומים באמצעות רדיו-טלסקופים את החלל החיצון כדי למצוא אותות יוצאי דופן, שיצביעו על קיום אפשרי של חיים אינטליגנטיים. האסטרונומים יאזינו לאותות המגיעים ממיליון מערכות השמש הקרובות לכדור הארץ, ומאוחר יותר לכאלה המגיעים ממאה הגלקסיות הקרובות ל"שביל החלב". בשלב זה לא מתוכננת שליחת מסר מבני האדם אל החלל החיצון. היוזמה תימשך כעשר שנים.

מאה מיליון דולר ועשר שנים. זה מה שמוכנים אסטרונומים לאבד על מנת לדעת מה שברור לנו כיהודים: אין חיים באף מקום מלבד בכדור הארץ.

הרב זמיר כהן בתשובה על השאלה: "האם קיימים חייזרים?":

 

הרב יצחק פנגר בהרצאה בנושא קיום חייזרים:

 

תגיות:חייזרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה