חדשות בארץ

המערכת התריעה בהצלחה על פצמ"רים ב"צוק איתן", אז מדוע הפסיקו להשתמש בה?

מערכות הגנה של התעשייה האווירית נפרשו בזמן חירום ב"צוק איתן" והתריעו בהצלחה על נפילת פצמ"רים. אלא שמשרד הביטחון צה"ל בחרו דווקא במערכת אחרת שלא נוסתה עדיין

אא

מדוע מערכת הביטחון לא בחרה במערכות ההגנה שהוכיחו את עצמן ב"צוק איתן"? במהלך מבצע צוק איתן נפרסו שמונה מערכות של התעשיה האווירית, שתפקידן להתריע מפני ירי פצצות מרגמה.

המערכות שנפרשו התריעו זמן קצר לפני נפילת פצצות המרגמה, ואפשרו לאנשים שעמדו סמוך להן לתפוס מחסה ולהינצל מפגיעת הפצצות. עם תום המבצע, המערכות נלקחו ומשרד הביטחון הוציא מכרז מסודר, בו השתתפה גם התעשייה האווירית.

למרבה ההפתעה, החליטו בצה"ל ובמשרד הביטחון לפרוש מערכת הגנה ישראלית אחרת, למרות העובדה שהמערכות שנוסו פעלו בהצלחה יתרה.

פצמ"ר, אילוסטרציה (צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)פצמ"ר, אילוסטרציה (צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)

משרד הביטחון וצה"ל בחרו בחברה אחרת וח"כ חיים ילין הגיש על כך שאילתה לשר הביטחון משה יעלון. ילין תהה מדוע נבחרה מערכת שלא באמת קיימת ושאינה מבצעית באותה רמה של התעשייה האווירית, ומדוע המערכת הקיימת, שהוכיחה את עצמה, לא נבחרה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "במסגרת המכרז שקיימה מערכת הביטחון, נבחנו ההצעות שהתקבלו הן בהיבט הטכני והן בהיבט הכלכלי. בניסויים יעודיים, המערכת שהציעה ראדא נמצאה כעדיפה ומתאימה יותר לצרכים המבצעיים. פרויקט קיצור ההתרעה לעוטף עזה הוכרז כפרויקט לאומי, וככזה קיבל את כלל הקשב והתעדוף הנדרשים. מערכת הביטחון ממשיכה את הפרויקט כדי להיטיב את הביצועים, ובמסגרת זו אכן מבוצע ניסוי במערכות, אשר פריסתן תורחב בהמשך השנה בהתאם למסקנות הניסוי. במערכת הביטחון פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות יעילים לכל אתגר מבצעי מתוך מחויבות לשמירת חיי האזרחים".

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.

תגיות:פצמ"ריםצבאצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה