חדשות בעולם

חוק חדש יחייב את תושבי כווית לעבור בדיקת DNA

הנה עוד סיבה טובה להודות על כך שאיננו אזרחי כווית: חוק חדש שאושר, יחייב כל תושב לעבור בדיקת DNA פולשנית. מדוע ומהן ההשלכות שבהן מסתכן מי שיסרב לכך? הכל בכתבה שלפניכם

אא

חוק חדש שאושר לאחרונה בכווית לאור פיגוע טרוריסטי שאירע בתוכה, יחייב את תושביה לעבור בדיקת DNA ולא - יסתכן המסרב בתשלום קנס על סך 32 דולרים, וכן במאסר לתקופה של שנה תמימה. מהלך זה הוא צעד שיש בכוחו לשפוך אור על התנהלות הממשלה אל מול אזרחיה, והיות ומדובר במדינה הראשונה בעולם שתאסוף מידע גנטי מתושביה, באופן גורף - הרי זה אומר 'דרשני'. 

בהיותה פולשנית וחושפנית, הבדיקה הגנטית נוטלת מאדם את הזכות המינימלית להישאר אנונימי, ולהשאיר מידע אישי  - לעצמו. ומכאן שזוהי מטרת הממשלה הכוויתית: להפוך את התושבים למקשה אחת של פרטים, לפקח על הנעשה בתחומה, וכן למנוע אי אלו הפרות סדר ופשעים שיסתיימו ב'היעלמות' של העבריינים, מתוך גבולות המדינה. 

אלא שלגרום לארבעה מיליון תושבים בקירוב (1.3 מיליון אזרחים, וכ-2.9 מיליון זרים) להגיע מרצונם החופשי ולבטל את הדבר היחידי כמעט - שטרם לקחו להם, דהיינו את החופש שלהם, יכולה להיות בעיה של ממש. בכל מדינה מתוקנת, בדיקה גנטית קשורה לרוב בשמם של פושעים. גם אם זה לא נאמר בפה מלא, מטבע הדברים - עצם התחושה של התושבים, תהא כזו: אף אחד לא היה רוצה שידעו עליו פרטים חשובים שלא לצורך, ומלבד זאת, אף אחד לא אוהב להיות חלק מקולקטיב שיש אליו דרך כניסה, אך אין ממנו דרך יציאה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה