חדשות בעולם

דווקא עכשיו - חופשה באיראן?

אחרי הסכם הגרעין והסרת הסנקציות, איראן מחכה לגלים של תיירים. משרד החוץ האמריקני בשורה של אזהרות למטיילים המסתכנים

אא

אחרי הסכם הגרעין, איראן מחכה לגלים של תיירים שיבואו לרפובליקה האיסלאמית עם הסרת הסנקציות. צעדים מעשיים כבר החלו: טהראן מתכננת לבטל את הצורך בוויזה עבור תיירי כמה מדינות, לבנות מאות בתי מלון ולהגדיל את ההשקעה בעסקי התיירות, שכעת מהווים רק שני אחוזים מהכלכלה המקומית. סגן נשיא איראן והאחראי על התיירות במדינה, מסעוד סוטלאניפאר, מסר כי "החדשות אודות הסכם הגרעין והסרת הסנקציות הכלכליות משמחות את תעשיית התיירות".

התפתחות ענף התיירות באיראן עלולה להשפיע גם על מטיילים מארצות הברית, שנקראת בפי איראנים רבים "השטן הגדול", שיאזרו אומץ לבקר באיראן על אף קריאות "מוות לאמריקה" שנשמעות שם בכל הזדמנות שהיא.

לאור זאת, בארצות הברית מדגישים את הסכנות שבטיול שכזה. משרד החוץ האמריקני מזהיר מפני הטרדות של אזרחים אמריקנים ואף מפני מעצרים. האזהרה מיועדת בעיקר למטיילים באזורים הכורדים בצפון מערב או בדרום מזרח המדינה, העלולים ליפול לידיהם של כנופיות מסוכנות. המשרד מוסיף ומזהיר מפני מתיחת ביקורת על המשטר בטהראן, מהתכנסויות המוניות ומהמרת הדת לאחת מהדתות המדוכאות במדינה השיעית.

מי שיחפוץ, על אף אזהרות משרד החוץ האמריקני, להסתכן, יוכל לבקר באתרים מרהיבים. עיר הבירה של האימפריה הפרסית, פרספוליס באיספהאן, העיר העתיקה שיראז, שם היו בעבר יצרני יין מצוינים ואפילו במבנה ששימש את שגרירות ארצות הברית בטהראן – שהיום משמש גלריה לאמנות אנטי אמריקנית.

בנוסף לאזהרות משרד החוץ האמריקני, עדיף כמובן גם שלא להביע תמיכה בישראל בזמן הטיול המסוכן.

תגיות:חופשהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה