אמונה

לאיזה זרם חרדי אתם משתייכים?

מדוע יש זרמים שונים ביהדות החרדית, וכיצד להבחין בין זרמים אמיתיים למזוייפים ביהדות?

אא

שלום, אני מאוד אשמח אם תוכלו להשיב לי על שאלתי, ביהדות יש זרמים שונים של דת, יש את החרדים, יש חסידות וכן הלאה. לאיזה זרם אתם משתייכים, ומדוע אתם בטוחים שזאת הדרך הנכונה? כי אני מניחה שזרמים אחרים בטוחים כי דרכם היא הנכונה. אם השם נתן את התורה שבעל פה, מדוע באיזשהו שלב היהדות הפכה מזרם אחד, לכמה? תודה! ושבת שלום!

* * *

שלום וברכה,

החסידים הינם זרם נוסף ביהדות החרדית, שיש בה זרמים רבים. בארגון הידברות תמצאי שעובדים גם חסידים, גם ליטאים וגם ספרדים, מכל העדות ומכל הזרמים החרדים. כולם מקובלים וכולם רצויים לפני בורא עולם, מכיוון ששכל זרם חרדי שם דגש על מצוות והנהגות מסויימות יותר מאחרות (החסידים לדוגמה מקפידים על לבוש מסורתי ועל פאות, הליטאים מדגישים את לימוד התורה בעיון, הספרדים מדגישים את לימוד הבקיאות וההלכה, וכיו"ב). גם בימי המקרא היו 12 שבטים, ולכל שבט היה תפקיד רוחני מיוחד בתוך עם ישראל.

וכפי שצריך שיהיה בעולם נגר ויהיה תופר ויהיה אופה, כך גם צריך שיהיו בעם ישראל זרמים חרדיים רבים שיוכלו להדגיש צדדים שונים באותה אמת, ויחד כולם יהיו ערבים זה לזה.

מנגד זאת, ישנם זרמים שסטו מדרך התורה, והם מרשים לעצמם לבטל את המצוות המעשיות ולפרשן כפי רצונם האישי, כגון הקונסרבטיבים והרפורמים. להסברת הנושא, נא לצפות בווידאו הבא המסביר את ההבדל:

 בברכה,
דניאל בלס

תגיות:זרמים ביהדותדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה