חדשות בארץ

משרד הבריאות יוצא למאבק - הקטשופ הולך הביתה

הנחיות חדשות של משרד הבריאות מוציאות את המלח והסוכר מהתפריט בצהרונים. התחליף: דגנים מלאים וירקות

אא

משרד הבריאות יוצא למאבק לטובת בריאות הילדים, הפעם דרך המזון בצהרונים. ההנחיות החדשות מגדירות את איכות המזון המוגש, תוך שימת דגש על רכישת דפוסי אכילה בריאים ומניעת מחלות. הקטשופ ייצא בהדרגה מהתפריט, כך שהשנה יהיה אפשר להוסיף אותו פעם אחת בשבוע בלבד לתפריט, ומשנת הלימודים הבאה הוא לא ילווה עוד את ארוחות הצהריים בצהרונים. במהלך השנה הקרובה יוחלפו בהדרגה כל הדגנים בתפריט בדגנים מלאים (לחמים, דגני בוקר, אורז מלא, קוסקוס מלא), במהלך הגשת המזון בצהרון תיאסר הוספת סוכר או תחליפיו (דבש, סילאן וסירופ), וכן מלח.

ההנחיות לחברות הקייטרינג המייצרות את המזון שונו אף הן. כך נקבע שאין להגיש מזון מטוגן - שניצלים אפשר להכין אפויים בלבד. לפי ההנחיות החדשות, יש לגוון את התפריט, כך שמזון מסוים לא יוגש תמיד באותו יום בשבוע.

בנוסף, במשרד הבריאות ממליצים כי איש צוות יאכל עם הילדים וידגים להם את עקרונות התזונה הבריאה. המלצה נוספת היא  לוותר על ה'חמגשיות' האישיות ולהגיש את המזון בתפזורת, על מנת לקדם את תרבות האכילה, שמירה על קיימות חברתית וסביבתית ושמירה על טעם המזון ומרקמו.

נקודת התורפה בהנחיות היא הפיקוח על יישומן: במשרד הבריאות מציינים כי בצהרונים המפוקחים על ידי משרד החינוך הפיקוח יכלול גם את מפעל ההזנה. עם זאת, בצהרונים שמופעלים על ידי הרשויות המקומיות, הן תהיינה אחראית לדאוג לאספקת מזון במסגרת העומדת בהנחיות.

ההנחיות החדשות שמות דגש על הדיאטה ה"ים־תיכונית" - תזונה עשירה בקטניות, בדגנים, בפירות, בירקות, בדגים ובשמן זית.

המכשול העיקרי בפני התוכנית הזו הוא המכשול הכספי - דגנים מלאים הם יקרים יותר, וייתכן שההורים יצטרכו לשלם תוספת של 20% עבור ארוחות הצהריים הבריאות יותר.

תגיות:משרד הבריאותקטשופבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה