מעניין

מזל"ט שנלחם בהעתקה במבחנים

מה עושה מדינה שמגלה שאחוז גבוה מתלמידיה מעתיקים בבחינות קריטיות? כשמדובר בסין, היא פשוט שולחת מזל"ט לפקח על הנבחנים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

תלמידים מעתיקים קיימים כמעט בכל מקום, אבל בסין הם הפכו למגפה של ממש. הבעיה חריפה במיוחד שמדובר במבחני הכניסה לאוניברסיטאות. כמעט כל בוגרי התיכונים בסין ניגשים למבחן הזה, שקובע באיזה מוסד להשכלה גבוהה יזכו ללמוד. לאיכותו של המוסד, כמובן, יש השפעה רבה על הסיכוי לתעסוקה משתלמת בהמשך. בני נוער סינים נוהגים ללמוד למבחן הזה בדבקות רבה, ורבים מהם נואשים כל כך להצליח במבחן עד שהם מפתחים שלל שיטות משוכללות להעתקה. פתקים בשרוול או תזכורות רשומות על כף יד? הצחקתם אותם. בין השיטות שפתחו התלמידים הסינים: רמקול ואוזניות זעירים מאד, כאשר הרמקול ברשותו של תלמיד מצטיין (שקיבל תשלום מראש על העזרה שיגיש) בעוד התלמידים הזקוקים לעזרה מרכיבים את האוזניות, בקבוקי שתייה שהם עצם מצלמות, משקפיים רגילות למראה שיכולות לסרוק ולשלוח במייל תמונות, ועוד.

הממשלה הסינית החליטה להיאבק בנגע ההעתקות במלוא הרצינות. בחודשים האחרונים, לקראת תאריכים בחינות המיון לאוניברסיטאות, נעצרו עשרות תלמידים בחשד שתכננו מיזמי העתקה. אבל הממשלה לא הסתפקה בזה: במבחני הכניסה שהתקיימו בעיר לואויאנג, מבחנים מתישים שאורכים בין יומיים לשלושה, נשלח מזל"ט מיוחד לפקח על הנבחנים. המזל"ט, שריחף מעל אזור הבחינה, יכול לאתר איתותים אלקטרוניים של אמצעי טכנולוגיה כמו המצלמות והאוזניות, שהוברחו לאולמות הבחינה על אף האיסור.

המזל"ט, אגב, לא מצא שום עדויות לפעילות העתקה במרכזי הבחינה. האם אכן למדו הסינים לא להעתיק, או שמא השיטות שלהם מתוחכמות מידי עבור צעדי המניעה של הממשלה? השאלה, כרגע, נותרת פתוחה. 

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה