חדשות בארץ

יהודים וערבים בהסתה הדדית בפייסבוק

הטרנד החדש בקרב בני נוער: בני נוער יהודים מוסיפים לכינויים בפייסבוק "מוות לערבים", בעוד בני נוער ערבים מוסיפים לכינויים "מוות ליהודים"

אא

בעקבות חשיפת הטרנד בקרב בני נוער בפייסבוק להוסיף לשמם את הכינוי "מוות לערבים" או "מוות לערבים", התייחס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לתופעה.

בהתייחסו לתופעה כתב אתמול (ד') אדלשטיין בפייסבוק: "מחלוקת - כן, הסתה - לא. ה'טרנד' האווילי של בני נוער המוסיפים לשמם 'מוות לערבים' הוא לא רק מסית ונבזי, אלא גם ילדותי ומכוער. לציבור היהודי בישראל יש לא מעט ויכוחים עם הציבור הערבי, לעתים זו תהום פעורה, וטוב שעמדות תישמענה, אך יש לעשות זאת, משני הצדדים, באופן ענייני ומתוך כבוד האדם".

בנוסף, שיגר אדלשטיין מכתב למארק צוקרברג, נשיא ומנכ"ל פייסבוק ולריצ'ארד אלן, מנהל מדיניות פייסבוק באירופה ובמזרח התיכון וביקש מהם להסיר לאלתר עמודי פייסבוק גזעניים.

(צילום: מתוך פייסבוק)(צילום: מתוך פייסבוק)

במכתבו כתב אדלשטיין: "באחרונה נחשפתי לתופעה מצערת ומכוערת של דפי פייסבוק ישראליים שבעליהם, ככל הנראה בעיקר בני נוער, הוסיפו לשמם את הכינוי 'מוות לערבים', וגם 'מוות ליהודים'. אני מזועזע מהתופעה ומגנה אותה בכל פה, ואין לי כל ספק שמדובר בהסתה לשמה. לציבור היהודי והערבי בישראל יש לא אחת ויכוחים נוקבים, אבל גם כשמחדדים עמדות יש לעשות זאת באופן ענייני ומתוך כבוד האדם".

"משכך", הוסיף אדלשטיין, "אודה לכם אם תפעלו ללא דיחוי באמצעות הכלים העומדים לרשות פייסבוק כדי להפסיק לאלתר את פעילותם של דפים מסיתים אלו". 

אורי ברייטמן, מנהל הבלוג "חופש החיפוש", אשר עוקב תקופה ארוכה אחר ההתנהלות של חברת פייסבוק כנגד גילויי הסתה, אמר היום: "לא ראוי שרשת חברתית גדולה כמו פייסבוק תהווה במה להסתה. ישנה ציפייה מחברה שקיימת הרבה מאוד שנים והיא בעלת ניסיון, להבין שהיא לא יכולה לאפשר לשום משתמש לקרוא לעצמו בכינוי מסוג זה כשמו השני".

תגיות:הסתהפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה