חדשות כלכלה

התכנית הבאה של כחלון: הנחה של 200 אלף ש' לדירה

שר האוצר משה כחלון יביא לאישור קבינט הדיור תכנית מורחבת של "מחיר למשתכן". בתכנית: מענקים, הנחות במחיר הקרקע וסבסוד הפיתוח ביישובי הפריפריה

אא

שר האוצר משה כחלון יעלה בשבוע הבא לאישור קבינט הדיור את התכנית למתן הנחות בקרקע, מענקים וסבסוד פיתוח בבנייה רוויה. עלות התוכנית כולה עשויה להגיע ל-1.5-1.7 מיליארד שקלים בשנה.

על פי הצעתו של שר האוצר, תוענקנה הנחות בשיעור משתנה של עד 80% מערך הקרקע, כאשר ההנחה תהיה גבוהה יותר ככל ששווי הקרקע נמוך יותר. במקומות שבהם ערך הקרקע נמוך מ-100 אלף שקל, יקבל כל רוכש מענק מהמדינה בהיקף של 40 עד 60 אלף שקל.

בנוסף, הרשות המקומית תקבל מהמדינה מענק השתתפות בהוצאות הפיתוח, כגון: כבישים, ביוב, חשמל, בתי ספר וכו' בהיקף של 40 אלף שקל. הרשות המקומית תקזז את שווי המענק מהיטלי הפיתוח שהיא גובה מרוכשי הדירות. כך תיווצר הנחה נוספת עבור הרוכשים.

בנייה החדשה בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)בנייה החדשה בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)

מענקים אלה, יחד עם הנחה של 80% על הקרקע, אמורים לאפשר לזוגות לרכוש דירה במחיר הנמוך בכ-200 אלף שקל ממחיר השוק כיום, ברוב אזורי הארץ, ללא קשר לערך הקרקע באזור. הכוללת את המענקים, יחד עם ההנחה על הקרקע והשפעתה על חבות המס.

לקראת הישיבה הצפויה, כאמור, בשבוע הבא, אמר אתמול (ד') שר האוצר כי "לדור הצעיר שלנו יש גם זכויות, לא רק חובות. קורת גג היא זכות בסיסית ומחובתנו לספק לו אותה. התוכנית תשנה את שיטת המכרזים ותייצר היצע מסיבי של דירות אשר מיועדות אך ורק לזוגות צעירים - גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש".

לפני כשבועיים אישר קבינט הדיור את הצעת שר האוצר לשווק את כל הדירות שייבנו על קרקע מדינה בשיטת "מחיר למשתכן". זוהי הרחבה משמעותית של התוכנית המקורית של כחלון, שדיברה על שיווק של 5,000-6,000 דירות בשנה בשיטה זו. עם אישור הקבינט  מספר הדירות שישווקו בשיטה זו צפוי לעמוד על כ-20 אלף דירות בשנה.

תגיות:משה כחלוןדירותדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה