חדשות בארץ

ההסכם הסודי של דאעש וחמאס

כיצד מתמודד חמאס עם הבידוד שנכפה עליו אחרי צוק איתן? חשיפת ההסכם שמאחורי הפיגועים בסיני

אא

אל"מ א', קצין המודיעין של פיקוד דרום ב"צוק איתן", משרטט בראיון ל-ynet  את מפת האינטרסים הצבאית באזור סיפק. לדבריו, חמאס הגיע להסכם עם דאעש-סיני על מנת  להתמודד עם הבידוד שנכפה עליו, עוד לפני מבצע "צוק איתן", וביתר שאת אחריו.

הבידוד הוא בעיקר גיאוגרפי – המעבר למצרים סגור בסגירה הרמטית כמעט של מעבר רפיח. בנוסף, הצבא המצרי בגבול רפיח פועל להשמדת מנהרות ההברחה ויוצר חיץ בין רפיח המצרית לפלסטינית. בידוד זה פגע מאוד בהתעצמותו הצבאית של חמאס. "החיץ גרם לבעיה עבור חמאס. ישנם תהליכים שהואטו במידה מסוימת. לחמאס הרבה יותר קשה לעשות היום את מה שהוא עשה בעבר, כלומר לממש הברחה משמעותית של חומרי גלם לייצור רקטות. כל הברחה שכזאת הפכה למבצע מיוחד", מסביר קצין המודיעין.

לוחמי חמאס בעזה (צילום: אחמד נסר / פלאש 90)לוחמי חמאס בעזה (צילום: אחמד נסר / פלאש 90)

הבידוד הגיאוגרפי והמדיני שנכפה על חמאס מאלץ אותו לכרות בריתות גם עם גורמים שאינם רואים איתו עין בעין. זוהי הסיבה לכך שחמאס פנה לדאעש בסיני כדי לייצר נתיב הברחה של חומרי גלם לייצור רקטות.

לדברי קצין המודיעין, המתקפה של דאעש בצפון סיני בשבוע שעבר כוונה נגד 15 מטרות שנמצאות בין אל-עריש לרפיח ונועדה לפתוח ציר הברחות עבור חמאס לרצועת עזה. דאעש, בתמורה לכך, מקבל מחמאס משאבים שונים.

הקצין מוסיף ומציין כי הסכם דאעש סיני-חמאס מתקיים למרות המאבק העיקש שמנהל חמאס נגד גורמים סלפים שמזוהים עם דאעש בתוך רצועת עזה.

תגיות:דאע"שחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה