חדשות כלכלה

כבר השבוע - ירידה במחירי החלב

הצו צפוי להפחית את מחירי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 4.62% לצרכן. קופסת גבינה תעלה פחות מחמישה שקלים

אא

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, חתם על צו פיקוח על מחירי מוצרי החלב. הצו ייכנס לתוקפו בימים הקרובים לאחר חתימת שר האוצר משה כחלון.

הצו צפוי להפחית את מחירי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 4.62% לצרכן, זאת לאחר הפחתת מחיר החלב הגולמי על ידי המחלבות בשיעור של 6.48%.

ההוצאה הממוצעת של משק בית בישראל על מוצרי חלב הינה אלפי שקלים בשנה. הורדת מחיריהם של מוצרי החלב משמעותה חיסכון של מאות שקלים לכל משק בית, והרחבת מגוון המוצרים למשפחות בעשירונים הנמוכים.

המחירים ירדו כבר השבוע (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)המחירים ירדו כבר השבוע (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

בעקבות החתימה על הצו והפחתת מחיר החלב הגולמי פנה השר אריאל במכתב תקיף לחברות שיווק המזון בדרישה שלצד הוזלת המוצרים שבפיקוח יוזלו מוצרי החלב שאינם מפוקחים. "אני דורש ותובע באופן חד משמעי כי לצד הפחתת המחיר למוצרים שבפיקוח תביאו לידי ביטוי מובהק את הפחתת מחיר החלב גם על מוצרי החלב שאינם בפיקוח", כתב השר אריאל, "מדובר בהפחתה שכל מטרתה נועדה להגיע לכיסו של הצרכן ולא על מנת להעשיר את קופתכן".

השר אריאל פנה אל הממונה על ההגבלים דיויד גילה ודרש ממנו לבחון חשש לתיאום מחירים בין המחלבות וזאת לאור פרסומים וציטוטים מפי גורמים במחלבות על כך שהם מתכוונים להוריד את מחירי המוצרים המפוקחים בלבד.

"מוצרי החלב הינם מוצרים בסיסים בכל בית בישראל ואין שום סיבה כי לאור הפחתת המחירים של החלב לא יוזלו גם המוצרים שאינם בפיקוח. בכוונתי לדאוג שכך יהיה ובמידה ונגלה כי החברות מנסות לגלגל את הרווח לכיסן במקום אל הצרכן אפעל לכפות זאת עליהן", אמר השר אריאל.

תגיות:חלבמוצרי חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה