סמארטפונים ואינטרנט

המהפכה העולמית של ווייז וגוגל: לוח טרמפים בתשלום סמלי

אפליקציית RideWith של גוגל, שפותחה בווייז, נועדה לשדך בין נוסעים לנהגים. הניסיון מישראל ישמש להרחבת היישום לשאר העולם

אא

השבוע תפרסם גוגל את תוכניתה הגלובלית כאן בישראל: פיילוט ראשון מסוגו בעולם לשיתוף נסיעות לעבודה.

הפיילוט יתבסס על אפליקציית ווייז ואפליקציה נוספת שתוצע מהשבוע, שנקראת RideWith . RideWith תקשר בין נוסעים למקום עבודתם לבין נהגים הנוסעים במסלול דומה. מספר הנסיעות שיוכל נוסע או נהג לבצע מוגבל לשתיים ביום, וכן יתאפשר לו לנסוע רק מאזור מגוריו לעבודתו וחזרה. הנוסע ישלם לנהג תשלום נמוך בהרבה מהתעריף של מונית עבור הנסיעה. גובה התשלום ייקבע לפי מרחק הנסיעה.

בשלב הראשון יוגבל הפיילוט לשלוש ערים - תל אביב, רעננה והרצליה. הכוונה היא לאפשר לאנשים שגרים בתל אביב ועובדים באזורי ההיי־טק של רעננה והרצליה לחבור ביניהם בשעות הבוקר בדרכם לעבודה, ושוב בשעות הערב בעת חזרתם.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אפליקציית RideWith תעלה לחנות היישומים גוגל פליי ותוצע תחילה למכשירי אנדרואיד בלבד. המעוניינים להצטרף לנסיעה משותפת יידרשו להזין את מקום מגוריהם, מקום עבודתם והשעה שבה הם רוצים לנסוע. האפליקציה תשדך בינם לבין נהגים באמצעות ווייז, שתשלח לנהג הרלוונטי מסר שבו הוא יישאל אם הוא מוכן לאסוף נוסעים. אם אכן יימצא נהג שמסכים לנסיעה משותפת, הנוסע שביקש את הנסיעה יקבל אישור. הנוסע יוכל לצפות במסלול הנסיעה של הנהג מראש, וגם בזמן אמת.

השידוך ייעשה כך שהנהג יידרש לסטייה המינימלית ממסלולו הרגיל. האפליקציה תאפשר תיאום מראש בין הנוסע לנהג, כך שהם יידעו לפחות ערב קודם שלמחרת בבוקר הם נפגשים. באותו אופן ייעשה השידוך בשעות החזרה מהעבודה.

הנוסע והנהג יוכלו לתקשר לפני הנסיעה במערכת הודעות טקסט המשולבת באפליקציה. למען שמירה על הפרטיות, גוגל לא תחשוף את פרטי ההתקשרות המלאים בין הצדדים, וההחלטה לגבי חשיפת זהותם תינתן בידי הנהג והנוסע.

האפליקציה תאפשר את התשלום דרכה - והיא תמליץ על מחיר ותקבע מחיר מקסימלי. המחיר המומלץ ייקבע בהתאם לעלות אחזקת רכב על פי המחירון של חברת חשב, שלפיה העלות הכוללת של רכב פרטי ב–2014 היתה כ–2.21 שקלים לקילומטר. גוגל תביא בחשבון רק את מחיר הדלק והבלאי של הרכב, כך שהעלות תרד לכשקל אחד לקילומטר.

המחיר המומלץ של ווייז לנסיעה מתל אביב להרצליה יהיה 13 שקל, והמחיר המקסימלי יהיה 15 שקל. העברת הכסף בין הנוסע לנהג תיעשה דרך האפליקציה, וווייז צפויה לגזור עמלה של 15% ממחיר הנסיעה - וזה יהיה מודל ההכנסות החדש של ווייז. 

תגיות:גוגלכבישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה