חרדים

מה הציע הרב שטיינמן למבקש סגולה לשידוך?

מה השיב הרב שטיינמן על השאלות הבאות: איזה חיזוק מסייע לשידוך? מה העצה להיות תלמיד חכם? האם אפשר לקחת תינוקת כדי להראותה לאחרים?

אא

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של מרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, מציג מספר מקרים שהוצגו לפני הרב ואת תגובתו של הרב על מקרים אלו.

בפני הרב שטיינמן הוצגה השאלה הבאה: כתה שלמה באחד הסמינרים סיימה את לימודיה ועדיין אף אחת מבנות הכיתה לא התארסה. האם יש סיבה לכך, ומהי העצה לחיזוק? תשובתו של הרב היא כי הוא אינו יודע, אך הוסיף והדגיש כי "אין שום קשר בין אחת לחבירתה, ואין לעשות מכל הכתה חטיבה אחת, כל אחת זה חשבון בפני עצמו" – ובירך שתזכינה כולן להתחתן בקרוב, עם זיווגים טובים.

למרות שלכיתה בכללותה לא אמר דבר לחיזוק, לאדם אחר שביקש מאד עצה לחיזוק כדי שבזכותו יזכו אחיו ואחותו להתחתן בקרוב, השיב הרב  'להיזהר מלשון הרע'".

בהתקרב ימי בין המצרים מעלה ראש הישיבה את חובת הצפייה לגאולה. וכי לפני כעשרים שנה ביקש ראש הישיבה מהרב שניידר צילום של תיקון חצות באותיות גדולות, וכן אמר לו לצלם את הנוסח של תיקון חצות ולחלקו בכולל, כדי שיאמרו האברכים תיקון חצות בימי בין המצרים.

הרב שטיינמן (צילום: יח"צ)הרב שטיינמן (צילום: יח"צ)

הרב שניידר מספר עוד כי שמע פעמים רבות מהרב שטיינמן ש"יש לחוש מעין הרע". לאחרונה סיפרו לרב על תינוקת שנולדה אחרי שנים רבות, ולקחו אותה לשמחה כדי להראותה – ולמחרת קרה לה מקרה חמור, ממנו ניצלה בנס. הרב חשש שזה בא מחמת עין הרע, ואמר: 'בשביל מה לוקחים אותה לשמחה, כדי להראות העמים והשרים את יופייה?!"

הרב שניידר מוסיף ומספר, כי לפני 25 שנה הגיע אברך אל הרב שטיינמן וסיפר שחמותו רוצה לקחת את נכדה הראשון לביקור אצל חברותיה – ושאל: "האם לחוש מעין הרע?", הגראי"ל השיב: "לא לתת לה לקחת". כשאמר האברך שחמותו טוענת ש"אם לא נותנים לה לקחת את הנכד היא תהיה חולה מזה", אמר לו ראש הישיבה: "תשאל אותה, מה עדיף לה – שהיא תהיה חולה או שהתינוק יהיה חולה..."

הרב שניידר מספר עוד, כי אצל ראש הישיבה רואים זהירות בכל פעולה ופעולה: "לא מכבר נתבקש רבינו לחתום על מכתב צדקה מסוים, ולקח את המכתב בידו וקראו מתחילה עד סוף, וסירב לחתום עליו. הרב הסביר כי הסיבה לכך היא שבמכתב הוזכר תלמיד חכם אחד עם תואר מופלג מעט: "אני חושש שאם אחתום על זה, יחשבו שאפשר לסמוך על אותו תלמיד חכם גם בשאלות חמורות מאוד… שאינו ראוי להכריע בהם", השיב הרב שטיינמן.

כאשר נכנס אל הרב שטיינמן חתן יתום ביום חתונתו, בירכו הרב ואמר לו: "הריבונו של עולם מוביל אותך לחופה".

בין אלפי הבאים להתברך ולהתייעץ עם הרב שטיינמן ישנם גם ילדים. הרב שניידר מספר  "הבוקר נכנס לרבינו לברכה, ילד יקר שעדיין לא הגיע לבר מצווה, וסיים כמה פעמים גמרא מסכת שבת – והרב נהנה מכך מאד". הילד שאל את ראש הישיבה מה העצה להיות תלמיד חכם, והתשובה שקיבל היא:  "לחזור הרבה".

תגיות:הרב שטיינמןשידוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה