מעניין

טכנולוגיה: האם הומצא הרובוט שיחליף את פועלי הבניין?

סנסציה בענף הבנייה: את הרובוט המרתק הזה פיתח מהנדס אוסטרלי בשם מארק פיבק, יו"ר חברת 'פסטבריק רובוטיקס'. אז מה מיוחד בו, אתם שואלים? ובכן, מלבד העובדה שהוא מסוגל לבנות בית שלם תוך שני ימי עבודה בלבד, הוא אף מתוכנתת לעבוד בלי הפסקות צהריים כלל

אא

הרובוט "אדריאנוס". האם בקרוב יחליף את כוח האדם בענף הבנייה?הרובוט "אדריאנוס". האם בקרוב יחליף את כוח האדם בענף הבנייה?

את הרובוט ה'אגדי' הזה, המציא ופיתח מהנדס אוסטרלי בשם מארק פיבק, ושמו באוסטרליה: 'אדריאנוס', על שם הקיסר הרומי שאחראי על בניית החומה בבריטניה הצפונית. אז מה מיוחד בו ברובוט הזה, ומדוע הוא נחשב לסנסציה בתחום ענף הבנייה? התשובה פשוטה: מדובר ברובוט שעובד מסביב לשעון נון-סטופ ("מתי הפסקת צהריים?"), עם הספק של 1,000 לבנים בשעה ("אוייש, כואב לי כבר הגב מהעבודה הזו"), ומעל לכל - מסוגל לבנות בית שלם על כל יסודותיו - ביומיים עבודה בלבד. 

אז האם זהו הזמן להיפרד יפה לשלום מפועלי הבניין? "אנחנו נמצאים בשלב שבו טכנולוגיות רבות הגיעו למצב שהן יכולות לעמוד באתגר, וזה מה שעשינו", כך התבטא פיבק אודות הרובוט המרתק, שבנייתו החלה לפני כעשר שנים, ולמעלה משבעה מיליון (!) דולרים, הושקעו בו עד כה. 

האם זה שווה את המאמץ וההשקעה היקרה? מומחים בענף הבנייה, שנחשפו ליכולותיו הפנומנליות של הרובוט, סבורים שכן. שהרי היכן עוד יש בנמצא, מכונה כל כך מתוחכמת שתופסת את הלבנים בעזרת 'כף ידה', מרימה וממקמת אותן במקום הנכון? הרובוט החכם מופעל בעצם על ידי תוכנה תלת מימדית, שתפקידה לעצב ולתכנן את היעד לפרטי פרטים, באופן כזה שהרובוט יידע בכל שלב ושלב, מה עליו לעשות. מדובר בתוכנה כל כך מתקדמת, עד שבאמצעותה יודע הרובוט בדיוק כמה מלט לשים, איפה להשאיר מקום להנחת תשתיות כגון חשמל, צנרת וכדומה ועוד. 

"אדריאנוס" אמור להתחיל את עבודתו ראשית במערב אוסטרליה, ואילו אל שאר חלקי העולם - יופץ ככל הנראה, ברבות הזמן. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה