סגולות

לימוד קבוע בספר אור החיים - סגולה לבנים זכרים עוסקים בתורה ובמצוות

הערב ומחר (ט"ו בתמוז) חל יום ההילולא של ה"אור החיים". סגולה לזרע קדוש היא שאדם יקבל על עצמו ללמוד בקביעות בביאורו על התורה

אא

רבי חיים בן עטר, המכונה ה"אור החיים" על שם ספרו, נולד במרוקו ועלה לירושלים. נפטר בגיל 47, פחות משנה לאחר שעלה לירושלים, ונקבר בהר הזיתים. ה"אור החיים" שזכה לכינוי "קדוש" כיוון שהבעל שם טוב אמר שהוא ניצוץ מנשמתו של משיח.

הערב ומחר (שני בערב ושלישי עד השקיעה), ט"ו בתמוז, הוא יום ההילולא. סגולה מפורסמת היא שאדם יקבל על עצמו ללמוד בקביעות בביאורו של ה"אור החיים על התורה" ובכך יזכה לבנים זכרים צדיקים עוסקים בתורה ובמצוות.

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

קיימים סיפורים לאין ספור על ניסים שאירעו ליהודים שהתפללו על ציונו וקיבלו על עצמם להגות בחיבורו על התורה.

אחד מסיפורי הניסים המפורסמים הוא אודות הגאון רבי הלל שלזינגר שלא זכה לילדים שנים רבות. אחד הרופאים המומחים אמר לו כי "כאשר תצמחנה שערות בכף ידו יזכה לילדים", כלומר: אין לך סיכוי וחבל על המאמצים. ביגונו פנה רבי הלל מיד אל ציונו של ה'אור החיים' הקדוש אשר בשיפולי הר הזיתים, ושם קיבל על עצמו בדמעות שליש ללמוד בכל שבוע מהספר. ובאורח נס, חבק כעבור שנה בין זרועותיו את בתו הבכורה. רבי הלל זכה להקים דור ישרים ואחד מחתניו היה הגאון רבי משה הלברשטם זצ"ל, חבר בד"ץ העדה החרדית.

האדמו"ר מגור בעל ה"לב שמחה" ביאר את הקשר בין לימוד בספר הקדוש לזרע כשר בכך של'אור החיים' בעצמו לא היו ילדים וממילא כל כוח ההולדה שלו טמון בספרו הקדוש. משום כך כל קטע וקטע בספר קדוש זה מסוגל לזרע קדוש.

ציונו של ה"אור החיים" התקדש לדורות, ומידי שנה בשנה נוהגים המוני בית ישראל לעלות ולהשתטח על ציונו שבהר הזיתים, ביום ההילולא בט"ו בתמוז, וגם בשאר ימות השנה.

תגיות:סגולהאור החיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה