חדשות כלכלה

סובלים בעבודה? אולי אתם זכאים ל-120,000 ₪

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק למניעת התעמרות בעבודה

אא

ח"כ מירב מיכאלי הגישה הצעת חוק שמטרתהּ לאסור 'התעמרות בעבודה' שהיא התנהגות חוזרת ונשנית כלפי עובד, היוצרת עבורו סביבה עוינת במסגרת עבודה, כדוגמת ביזוי והשפלה, שיבוש יכולתו לבצע את עבודתו ועוד.

שר הכלכלה אריה דרעי הביע תמיכה בחוק אמר: "לצערי התעמרות מעסיקים בעובדיהם הפכה לנורמה של כלי ניהולי, וזה חמור מאד. במקום שתשתמש בכישורך כמנהל אתה משתמש בהתעמרות וזה חמור מאוד. עובד או עובדת שמגיעים הביתה אחרי שחטפו התעמרות מהבוס, הבית הוא לא אותו בית והאדם הוא לא אותו אדם. מי שסובל מזה בעיקר אלה האוכלוסיות המוחלשות, שלא משתכרים שכר גבוה ושהם לא המנהלים".

דרעי בירך את ח"כ מיכאלי והודיע שהממשלה כולה תומכת בהצעה. לדברי דרעי, "עובדים שחטפו התעמרות, שלום בית הוא לא שלום בית, חינוך הילדים לא אותו חינוך והבריאות היא לא אותה בריאות".

ח"כ מירב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)ח"כ מירב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

דרעי הוסיף כי התעמרות בעובדים גורמת לנזקים כבדים למשק בירידה בפריון ובתוצר. הנזקים הישירים נאמדים ב-1.5 מיליארד שקלים והעקיפים בעוד מיליארדי שקלים נוספים. עוד מדובר באובדן שני מיליון ימי עבודה בשנה.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי התעמרות בעבודה הינה עוולה אזרחית שניתן לפסוק בשלה פיצוי שלא יעלה על סך 120,000 ש"ח ללא הוכחת נזק. הצעת החוק מציעה לחייב מעסיק לנקוט אמצעים סבירים כדי למנוע התעמרות במסגרת העבודה על ידי עובד של המעסיק, ממונה מטעמו או על ידי ספק או לקוח. המעסיק נדרש לשם כך לקבוע דרך להגשת תלונה ולבירורהּ, לטפל במקרים של התעמרות בעבודה ולפעול למניעת הישנותם ולתיקון הפגיעה. בנוסף, חובה על מעסיק המעסיק יותר מ-25 עובדים לפרסם תקנון למניעת התעמרות בעבודה.

מעסיק שלא ינקוט באמצעים אלה יהיה אחראי לעוולה אזרחית שעשה עובדו, ממונה מטעמו או ספק או לקוח, ואי פרסום תקנון יהיה גם עבירה פלילית. הפיקוח יהיה בידי מפקח שמונה לפי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.

בהצעה תמכו 58 ח"כים. לא היו מתנגדים והיא תעבור לוועדת עבודה ורווחה להמשך טיפול.

תגיות:עבודהחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה