סיפורים אישיים

אימפריה ושמה וקסברגר

ברכון "קריאת שמע" עם פנס אוטומטי נדלק, ספר הקידוש מדורג לפי חגים, ברכת הבדלה עם "בשמים" בילט-אין, תהילים מדורג לפי ימות השבוע (בתוספת הקדשה "אימא, אל תפסיקי לבקש"), אלו רק ארבעה מתוך 1,000 המוצרים שמפיקה ומייצרת חברת "מלכות וקסברגר", אחת החברות המובילות בעולם למזכרות יודאיקה ואמנות יהודית, כאשר בכל שבוע יוצאים בממוצע כשלושה מוצרים חדשים נוספים

אא
 
מבית דפוס קטן הפכה החברה לאימפריה של ממש בתחום העיצוב היהודי, תחת ניהולו של ר יואל וקסברגר, בנו של המייסד ומנכ"ל החברה. כבר בגיל תשע נכנס יואל לעזור בעסק של אביו, שם גילה את כשרונו הגראפי היחודי תוך כדי לימוד עצמאי של תורת האיור והתמקצעות אישית בתוכנות העיצוב. סגנון העיצוב ה"ווקסברגרי" שפיתח יואל, סגנון מלכותי ומפואר, שמזכיר ארמונות אירופאים, הפך להיות זה שמזוהה כיום עם כל מזכרת יהודית באשר היא. עד אז, לבד מההגדה של פסח, רוב הכתבים היהודיים הודפסו בשחור לבן. החידוש של וקסברגר היה בהכנסת הצבע לתמונה, כי למה בעצם שגם יתר הטקסטים לא יהיו מעוטרים, צבעוניים ומלאי חיים? הניסיון הראשון היה ביצירת "ברכת המזון" צבעונית פשוטה שהפכה ללהיט, ואחריה באו עשרות סוגי ברכונים שונים, ספרים יהודיים, הדפסות של סגולות וברכות שונות, שכולם נחטפו מהמדפים. "יהדות זה דבר יפה", אומר יואל וקסברגר, "יש בה כל כך הרבה יופי, כל מה שאנחנו מנסים לעשות הוא להוציא את היופי הזה החוצה, לייצר חזות אסתטית ונעימה למוצרים יהודיים, בבחינת זה קלי ואנווהו". יואל וקסברגר משמש כגרפיקאי ראשי ו"ממציא פטנטים", והוא ומעסיק תחתיו צוות שלם של גרפיקאים שאימצו את סגנון העיצוב הנהוג בחברה. אחרי הכל, עבודה על ציור בודד יכולה לארוך בין 10 ל- 70 שעות
 
מהפכת התלת-מימד
מלבד מחלקת המזכרות לאירועים של מלכות וקסברגר, מתמחה החברה בעיצוב אריזות שי, כריכות עור, הפקות ספרי יוקרה, דפי רקע מפוארים, כרזות לאירועים ופרסומות בענף היודאיקה. לאחרונה התפרסמה מאד גם בתחום התלת מימד, לאחר שהפיקה החברה ספרי צילומי טבע הנצפים מבעד משקפי תלת מימד, שנותנים עומק לציור והופכים את ההבטה בו לחוויה מהפנטת. גימיק זה התפרסם גם בתקשורת הכללית שהתלהבה אף היא מהרעיון, והספרים נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם היהודי.
המוצרים משווקים לאנשים פרטיים, אך גם לחברות גדולות שבוחרות ב"מלכות וקסברגר" כספקית מוצרים יהודיים אותנטיים. במסגרת שיתופי פעולה אלו סיפקה החברה ספר תורה לחברת "אל על", מזכרות לכנסים יהודיים וועידות עסקים ברחבי העולם, ואף לאחרונה זכתה במכרז של צה"ל והיא עתידה לספק 100,000 ספרי תנ"ך עבור החיילים.
מוצרי החברה נמכרים בחנויות רשת בירושלים, בבני ברק ובבאר שבע, וכן בניו יורק, בויליאמסבורג ובפאריז. 1200 נקודות שיווק נוספות פזורות ברחבי תבל, כדי לאפשר לכל יהודי שהוא נגישות אל מוצריה הייחודיים של החברה.
לא הרבה אנשים יודעים, אבל חלק נכבד מן המוצרים מיוצר ונארז על ידי אנשים בעלי מוגבלויות שמועסקים ע"י החברה, על מנת לאפשר להם אפשרות להתפרנס בכבוד על ידי עבודה יצרנית שמתאימה ליכולותיהם. התוצרים בעלי רמת הגימור הגבוהה, ולפי הסטנדרטים הבלתי מתפשרים של חברת וקסברגר, מוכיחים שהם אכן מצדיקים את האמון שניתן בהם.
 
החזון
החזון של החברה הוא לפתוח בכל קניון שהוא סניף של "מלכות וקסברגר", ובכך להנגיש מוצרי יהדות לקהל החילוני ולהאהיב אותם עליהם, "כשאני רואה כלה חילונית נכנסת לחנות שלי יום לפני החתונה כדי לקנות ברכונים מעותרים לאורחים, זו תחושת סיפוק גדולה מאד. לצערי, לא כל הציבור החילוני מודע לקיומה של מלכות וקסברגר, והשאיפה שלי הוא להפיץ את המוצרים גם שם, ולפתוח להם פתח אל עולם יהדות צבעוני ומסביר פנים", אומר יואל.
 

 

תגיות:אמנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה