חדשות בארץ

בת 78 חיה וקיימת קיבלה תעודת פטירה

משרד הפנים "החליט להרוג" את אורליה פסי ושלח לה תעודת פטירה. הטעות גרמה לשרשרת של כשלים בירוקרטיים

אא

לפני חודש וחצי נפטר בעלה של אורליה פסי, אבל תקלה של משרד הפנים גרמה לכך שהיא זו שקיבלה תעודת פטירה, ואילו הוא זכה בתעודת זהות חדשה תחת התואר "אלמן".

בשבוע שעבר שלחה רשות האוכלוסין וההגירה הודעת פטירה לאלמנה הטריה בת ה-78. אולם למרבה האירוניה תעודת הפטירה נרשמה דווקא על שמה, ולא על שם בעלה שנפטר. הוא, לעומת זאת, קיבל ממשרד הפנים ספח חדש לתעודת זהות שבו עודכן סעיף "המצב המשפחתי" ל"אלמן".

הטעות גררה שרשרת של כשלים בירוקרטיים והביאה לכך שמוסדות וגופים ממשלתיים החלו להתייחס לפסי כמי שנפטרה. מסמכיה הרשמיים בוטלו, ביניהם תעודת הזהות והדרכון. החשבון בביטוח הלאומי נסגר, החברות בקופת החולים הסתיימה וחשבון הבנק הוקפא.

תעודת הפטירה תעודת הפטירה

אחרי שבילתה פסי שעות ארוכות במשרד הפנים, הצליחו עובדי רשות האוכלוסין וההגירה "להחיות" אותה. אך מכיוון שאת ההודעה לא קיבלו כל המוסדות הממשלתיים באופן ישיר, הבעיה לא נפתרה.

"הבעיה הכי גדולה היא שהחברות שלה בקופת החולים לא חודשה, כיוון שלא ניתן לבצע זאת עד להודעה כתובה ורשמית של משרד הפנים", אמר בנה, ג'רי. "המצב הוא שאמי לא מבוטחת בביטוח בריאות ולא יכולה לקבל מרשם לתרופות שהיא צורכת באופן קבוע".

ג'רי הוסיף שגם זכויות הפנסיה וקצבת הזקנה טעונות טיפול. "גם שם ככל הנראה תיאלץ אמי המבוגרת, שאיננה בקו הבריאות, לבלות שעות ארוכות ואולי ימים". גרי סבור ש"משרד הפנים עשה טעות ועליו לתקן אותה באופן אקטיבי, באמצעות פנייה ישירה לכל המוסדות שקיבלו הודעה על כך שאמי נפטרה".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "ככל הנראה בעקבות טעות אנוש, נרשמה המודיעה, גברת פסי, כנפטרת במקום כמודיעה על הפטירה. מיד עם היוודע הטעות תוקן הרישום. אנו מתנצלים בפניה אם נגרם לה עוול".

תגיות:פטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה