הידברות לנוער

רכבת הישועות: הדרך הארוכה מעולם השקר אל האמת

הרגע הזה. הרגע הבלתי מוסבר הזה, שאתה רק מחכה לישועה, רק מחכה לנחמה, השעון מתקתק ואתה רק רוצה לצעוד בדרך האמת, לפני שיהיה מאוחר מדי

אא

"אני בדרך אליך, עוד שניה ואני שם! אני כבר על דרך האמת! אך אתה יודע מהם הקשיים והניסיונות שאתה נותן לי, לפעמים אני עומדת ולפעמים לא. בכל זאת, קצת קשה לי לקבל רמזים עד שלא מראים לי אותם מול העיניים.

אני בת 17. אמנם זה גיל צעיר, אבל סיפור חיי ישמע לכם כאילו אני הרבה יותר מגילי.

רוב חיי עסקתי בדברי הבלות, בדברים של שקר אחד גדול, עד שמשהו נצנץ לי – האמת. לא ידעתי איך אני אמורה להגיע אליה, אז ניסיתי את כל האפשרויות, פשוטו כמשמעו. חשבתי שלהגיע למטרה יהיה מהר וקל. אחר כך אני אתחזק, אני עוד קטנה, אמרתי לעצמי. כשיבוא היום ואכיר את בעלי, אז אתחזק. שוב טעות. ה''חזרה בתשובה שלי'' רק בתחילתה, יש כל כך הרבה דברים לתקן, יש מעשים שאני כל כך מתחרטת עליהם, אבל אם לא היה אותם, לא הייתי מגיעה למה שאני היום. פשוט הכל לטובה.

אני, קארין יעל, באתי לספר לכם מניסיוני, שכל מה שאתם עושים לא בדרך האמת והקדושה, אתם תיפלו, ולא משנה באיזו דרך, מתי ולמה.

כולם אומרים, ''צדיק ורע לו, רשע וטוב לו''.

ככה חשבתי לפני שחזרתי בתשובה. אם לרשעים כל כך טוב, גם אני רוצה טוב כזה בחיי. אבל כשחוזרים בתשובה מגלים שחיי התורה הם הטוב האמיתי. לפעמים נתקלים בקשיים, כלכליים, חברתיים וכולי, אבל ה' מוצא לזה פתרון מיידי! פתרון של שמחה שתוציא אותך מכל זה. ה' יכול לשנות הכל.

אצל האנשים שעוד לא קיבלו עליהם תשובה, ובע''ה יקבלו, ה' נותן את הפתרון – חזרה בתשובה. ה' נותן סימנים, אך לפעמים אדם שרע לו, כלומר, שה' הביא עליו ניסיון בכדי שיפנה אליו, לא חוזר בתשובה אלא הולך למסיבות, שותה קצת, רוקד, וחושב שכל זה יהיה מאחוריו. וכמובן, אחרי שהוא מתעשת, הוא מבין שטעה, אך חוזר על זה שוב ושוב.

גם כשחוזרים בתשובה, ה' בא עם נסיונות כדי לחזק אותנו בדרכו. לפעמים זה מוריד את האנשים למטה, אבל חשוב לזכור שתחילת החזרה בתשובה היא עדיין שחורה ומלוכלכת מכל החטאים. כשמתנקים בעזרת מצוות, הצד הרוחני והטוב מתחיל להתגלות.

אם לא היו לנו את כל הנסיונות והקשיים, המון אנשים לא היה חוזרים בתשובה. כי כשטוב לנו, קצת קשה להגיד מילה טובה לבורא עולם. אז לצערנו ה' מפיל עלינו ניסיונות כדי שנפנה אליו, שנתקשר אליו, והוא לעולם לא מסנן. לפעמים התשובה לא תגיע מיד, אבל היא תגיע. 

תגיות:עולם האמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה